فرهنگ ایثار و شهادت جامعه را به سمت قله‌های ترقی سوق خواهد داد



/هرمزگان معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: فرهنگ ایثار و شهادت جامعه را به سمت قله‌های ترقی سوق خواهد داد.

امیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی، امشب (ششم دی‌ماه)، در آیین تکریم و تجلیل از مادران شهدای استان هرمزگان که در سالن آمفی‌تئاتر شرکت گاز استان هرمزگان برگزار شد، با اشاره به جایگاه و اهمیت فرهنگ ایثار و شهادت، اظهار کرد: فرهنگ ایثار و شهادت جامعه را به سمت قله‌های ترقی سوق خواهد داد و باعث رشد معنوی و مادی جامعه خواهد شد.

وی با ذکر این نکته که زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا یک الزام برای نیروهای انقلاب محسوب می‌شود، بیان کرد: باید در هر فرصتی که در اختیار مسئولین قرار دارد یاد و خاطره شهدا را زنده کنند و ضمن تلاش برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، در راه الهی شهدا گام بردارند.

معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، تشریح کرد: در کل کشور ۲۱۱ هزار مادر داریم که یکی از فرزندان خود را تقدیم انقلاب کرده است.

قاضی‌زاده‌هاشمی افزود: بر اساس آمارهای استخراج شده، هشت هزار مادر در کشور دو فرزند ۶۳۷ مادر ۳ فرزند، ۸۶ مادر ۴ فرزند، ۳۲ مادر ۵ فرزند، ۳ مادر شش فرزند، یک مادر ۷ فرزند، یک مادر هشت فرزند و ۲ مادر ۹ فرزند خود را تقدیم انقلاب اسلامی کرده‌اند.

وی ضمن گرامیداشت یاد نصرت مالکی مادر هشت شهید و ستاره سردشت و حلیمه ربیعی مادر ۹ شهید، گفت: این مادران به الگوی خود یعنی حضرت ام‌البنین اقتدا کرده‌اند و صبوری و استقامت را از آن بانوی غیرقابل تکرار در تاریخ آموخته‌اند.

معاون رئیس جمهور، با ذکر این نکته که انقلاب اسلامی باعث شکوفایی توانمندی‌های بانوان در عرصه‌های اجتماعی شد، خاطرنشان کرد: به لطف جمهوری اسلامی در حال حاضر کشور بانوان توانمندی را به جامعه عرضه کرده است و انقلاب اسلامی را می‌توان تبلور دفاع از اسلام و ارزش‌های الهی دانست.

قاض‌زاده‌هاشمی، ضمن تاکید بر لزوم شناساندن ابعاد شخصیتی بانوان و مادران شهدا، تصریح کرد: دستگاه‌ها و افراد مسئول باید در عرصه الگوسازی برای جوانان  و دختران وارد میدان شوند و چنین شخصیت‌های والایی را به عنوان الگو در جامعه معرفی کنند تا در برابر نگاه‌های جنسیت زده غربی نسبت به حقوق زنان ایستادگی شود.

انتهای پیام



منبع