چگونه با انجام کمتر، رژیم کتوژنیک بیشتری بدست آوریم

مجموعه قابل توجهی از تحقیقات نشان دادهاند که رژیمهای غذایی سرشار از چربی اشباع شده ممکن است خطر ابتلا به بیماریهای قلبی و سایر مشکلات سلامت مزمن را افزایش دهد. نتایج مطالعات نشان دادهاند که در زنان مبتلا به PCOS، محدود کردن غذا به هشت ساعت در روز میتواند ترکیب بدن، حساسیت به انسولین، قاعدگی، التهاب مزمن و تنظیم آندروژن را بهبود بخشد.

همه آنچه باید درباره رژیم کتوژنیک بدانید تحقیقات نشان داده است که عملکرد انسولین سالم میتواند با التهاب مقابله کند، در حالی که عملکرد انسولین ضعیف میتواند باعث افزایش آن شود. بهتر است از غذاهایی استفاده کنید که علائم مرتبط با التهاب مانند خستگی را کاهش میدهند و از شدت علائم تنبلی تخمدان کم میکنند. کمبود پیرووات دهیدروژناز (انگلیسی: Pyruvate dehydrogenase deficiency) یا کمبود کمپلکس پیرووات دهیدروژناز (PDCD) یکی از شایعترین اختلالات نورودژنراتیو است که مربوط به متابولیسم غیرطبیعی میتوکندریهاست. ورزش به شما کمک میکند تا در بدن کالری بسوزانید و به دنبال آن کمبود کالری ایجاد کند. خطرات دراز مدت رژیم کتو برای سلامتی شامل سنگ کلیه، بیماری کبد و کمبود ویتامینها و مواد معدنی است.

در کل، مدت زمان مورد نیاز برای کاهش وزن با رژیم کتو ممکن است متفاوت باشد و برای برخی افراد ممکن است تا چند ماه طول بکشد. باید توجه داشت که بعد از این مدت، میزان کاهش وزن به صورت بیشتری کند میشود و ممکن است به طور متوسط در هفته ۰.۵ تا ۲ کیلوگرم وزن کم شود.

در یکی از مطالعات، شرکت کنندگان در مدت ۸ هفته با رعایت رژیم کتوژنیک در میانگین ۷/۶ کیلوگرم وزن کم کردند. به علاوه، خطرات سلامتی کوتاه مدت و بلند مدت برای همه افراد مرتبط با رژیم کتو وجود دارد. از این عوارض تحت عنوان آنفولانزای کتو (Keto Flu) نام برده میشود.

بدن همچنین از کتونها به عنوان منبع انرژی جایگزین برای مغز استفاده میکند. تمامی این تغییرات، به یاختههای عصبی مغز کمک میکند تا در جریان تشنج و افزایش نیاز به انرژی، پایداری خود را حفظ کنند و بدین ترتیب، احتمالاً اجسام کتونی دارای اثرات محافظتی برای یاختههای عصبی هستند. BHB به عنوان یک سوخت برای بدن استفاده میشود و میتواند به عنوان یک منبع انرژی برای مغز و سایر اعضای متخصص رژیم کتوژنیک بدن عمل کند. این عوارض جانبی در روزهای ابتدایی رژیم لاغری شایع هستند، چراکه بدن تلاش میکند خود را با منبع جدید انرژی سازگار کند. شما اگر رژیم کتوژنیک را بدرستی انجام دهید در چند روز اول بدن شما شروع به تولید کتون میکند و سپس وارد فاز کتوزیس (تغییر منبع سوخت بدن از کربوهیدرات به چربی) میشوید.

رژیم کتوژنیک هدفمند (TKD): رژیم کتوژنیک هدفمند به فرد این امکان را میدهد تا در طول تمرینات کربوهیدرات بهترین دکتر برای کتوژنیک اضافه مصرف کند. این فرآیند منجر به کاهش انسولین در جریان خون شما میشود و در نهایت تولید آندروژن را کاهش میدهد و علائم PCOS را کاهش میدهد. این شاخص به طور قابل توجهی کمتر از ۲۰ تا ۳۰ درصد توصیه شده برای رژیم PCOS است. هر چند دریافت پروتئین کافی بدون مصرف کربوهیدراتهای زیاد ممکن است دشوار باشد. در هر صورت، پیش از شروع هر رژیم کتویی بهتر است با پزشک یا متخصص تغذیه مشورت کنید تا رژیمی که برای شما مناسب است را تعیین کنید.

اجرای این رژیم ممکن است بهسبب نیاز به صرفِ وقت برای اندازهگیری دقیق و برنامهریزی برای نوع و میزان غذاها، با مشکلاتی برای والدین و مراقبین کودک همراه باشد. بنابراین، ممکن است نیاز به مصرف مکملهایی باشد تا نیازهای بدن را برآورده کنید. 1. اخیرا جایی خواندم که وضعیت کتوزیس بسیار خطرناک است. با این حال، برخی مطالعات نشان دادهاند که در هفتههای اولیه رژیم کتو، میتوان به صورت چشمگیری وزن کم کرد.

به هرحال، در رژیم کتوژنیک باید از مصرف غذاهای پرکربوهیدرات مانند نان، برنج، سیبزمینی و شیرینیها خودداری کنید. 3. مکمل مواد معدنی: در رژیم کتوژنیک، ممکن است مصرف مواد معدنی مانند سدیم، پتاسیم، منیزیم و کلسیم کاهش یابد. یکی از دلایلی که رژیم کتوژنیک کربوهیدراتها را محدود میکند، این است که کربوهیدراتها باعث افزایش سطح قند خون میشوند و این میتواند عوارضی مانند چاقی، دیابت و بیماریهای قلبی را به دنبال داشته باشد.

بالا رفتن سن و یائسگی باعث کاهش سوخت و ساز بدن و استپ وزن در کتو می شود. درهرحال، اگر هنوز هم میخواهید کتو را در دوران شیردهی امتحان کنید، حتما با پزشک یا مشاور تغذیه خود صحبت کنید. اما قبل از مصرف هرگونه مکمل، بهتر است با پزشک یا متخصص تغذیه مشورت کنید تا مطمئن شوید که مصرف آن برای شما مناسب است و هیچ اثرات جانبی مخربی نخواهد داشت. اگر قصد استفاده از این نوع رژیم را دارید بهتر است در وهله اول با پزشک خود مشورت کنید. باید توجه داشت که کتوزیس در برخی شرایط مانند بارداری، شیردهی، بیماریهای کبدی و کلیوی، دیابت نوع ۱ و بعضی دیگر از شرایط پزشکی، ممکن است مضر باشد.

برخی از سسها و طعمدهندهها به صورت طبیعی، مانند عصارههای گیاهی و ادویهجات، تهیه میشوند، در حالی که برخی دیگر به صورت مصنوعی و با استفاده از مواد شیمیایی تولید میشوند. بعد از رژیم برای بازنگشتن به روال تغذیه ناسالم، بهتـــــره که از رژیم تثبیت وزن استفاده کنید. البته باید بدانید که مواد غذایی مجاز در رژیم کتوژنیک گران و هزینه بر بوده و رعایت آن با عادات غذایی معمول ما نیز فاصله زیادی دارد. البته این رو هم باید اضافه کنم که رژیم کتو مورد علاقه ی همه ی سلبریتی ها نیست، مثلا کلی ریپا (هنرپیشه و مجری اهل ایالات متحده) معتقده که ما نباید خودمون رو به هیچ غذای خاصی محدود کنیم.

سلام. برای دریافت رژیم کتوژنیک باید چیکار کنم؟ بنابراین، رژیم کتوژنیک میتواند یکی از روشهای مفید برای کاهش وزن باشد، اما باید به نکاتی مانند محدودیتهای مصرف غذایی، نیاز به مکملهای ویتامینی و مواد معدنی، مشکلات ممکن در گوارش و همچنین نیاز به نظارت پزشکی توجه کرد. این رژیم غذایی برای کاهش وزن و بهبود برخی شرایط پزشکی مانند دیابت و بیماریهای قلبی مورد استفاده قرار میگیرد. پس از خرید پکیج، فرم شرح حال پزشکی در همین اپلیکیشن برای شما ارسال می شود. این روش درمانی به دلیل کاهش شدید تعداد حملات صرع، موفقیت زیادی در درمان بیماران صرع داشت.

نانسی کوهن استاد تغذیه در دانشگاه ماساچوست اینطور تصور میکرد که دلیل زندگی سالمتر و طولانیتر به خاطر سبک زندگی مختلف مردم بوده که در رژیم غذایی مختلف آنها نهفته است. هر کدام از این رژیمها ممکن است برای شرایط و نیازهای مختلفی مناسب باشند. میزان کاهش وزن در رژیم کتوژنیک در هر فردی متفاوت است. بهترین کار بررسی دقیق هر کدام قبل از اجرای آنها در برنامه غذایی است.

میخواستم بدونم در هر وعده باید همه موارد گفته شده رو خورد؟ این موارد شامل غذاهایی مانند انواع توتها، روغن زیتون فرا بکر، سبزیجات سبز برگ و ماهیهای چرب میشود. و به همه این موارد اصلاح سبک زندگی برای درمان تنبلی تخمدان می گویند. اگرچه سندرم تخمدان پلی کیستیک و تنبلی تخمدان در حال حاضر غیرقابل درمان است، افراد میتوانند با تغذیه سالم و ورزش منظم علائم خود را کاهش دهند و کیفیت زندگی خود را بهبود بخشند. سپس در ظرف سرو بریزید و با چاشنیهای انتخابی خود نوش جان کنید.

لطفا نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود را در بخش دیدگاه با ما در میان بگذارید. انسانهای اولیه شکارچی احتمالا به لطف انتخاب رژیم غذایی مبتنی بر غذاهای کامل و فعالیت بدنی بالا کمتر در معرض بیماریهای ناشی از سبک زندگی ناسالم قرار داشتند مثل چاقی، دیابت و بیماریهای قلبی. اما از آنجایی که این سندروم ناشی از اختلالات هورمونی است میتوان با اصلاح سبک زندگی و تغذیه آن را درمان کرد. مارلین زوک، استاد اکولوژی و تکامل دانشگاه مینهسوتا و نویسنده کتاب “پالئوفانتزی: تکامل واقعا چه چیزهایی درباره جنسیت، رژیم غذایی و نحوه زندگی به ما میگوید” معتقد است که این تصور که میتوان رژیم پالئو را بازسازی کرد، اشتباه است.

خطرات کوتاه مدت سلامتی شامل علائمی شبیه آنفولانزا است. افرادی که می خواهند در مدت زمان بسیار کوتاه به وزن ایده آل برسند یا مدت ها درگیر استپ وزنی بوده اند به سراغ این رژیم غذایی می متخصص تغذیه کتوژنیک روند. تریگلیسرید با زنجیره متوسط (MCT) بیشتر از LCTها، کتوژنیک هستند؛ چرا که هنگام سوختوساز، کتونهای بیشتری بر حسب واحد انرژی تولید میکنند. با رژیم کتو، کتونها منبع جایگزینی برای انرژی هستند. کربوهیدراتها منبع اصلی انرژی برای بدن ما هستند. در طول روزه کامل یا گرسنگی، بدن هیچ منبع انرژی ندارد.

اگر از نوشتن این مطلب لذت بردید و مطمئنا می توانید اطلاعات بیشتری در مورد دکتر کتوژنیک لطفا از صفحه ما بخواهید.