طرح پزشک خانواده به ۶ شهرستان تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی سمنان تعمیم می یابد



/سمنان رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان به اشاره به اجرای طرح پزشک خانواده در یکی از ۶ شهرستان تحت پوشش دانشگاه گفت: بزودی اجرای این طرح به دیگر شهرستان های تحت پوشش دانشگاه تعمیم حی یابد.

دکتر کامران قدس در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به برنامه ریزی ها برای اجرای برنامه پزشکی خانواده ( سلامت خانواده) در مناطق تحت پوشش این دانشگاه و اظهار کرد: وزارت بهداشت و به تبع آن دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور متولی سلامت مردم هستند.

وی ادامه داد: سلامت به عنوان یکی از اصلی ترین نکات محوری جوامع مطرح است. اجرای برنامه پزشکی خانواده( سلامت خانواده) در راستای حفظ و ارتقای سطح سلامت مردم مورد توجه بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان افزود: همان طور که در زمان شروع کرونا شاهد بودیم وقتی سلامت به مخاطره بیفتد در تمام ابعاد جامعه با مشکل مواجه می شویم، پس باید توجه به این بخش به عنوان اولویت اصلی در نظر گرفته شود.

دکتررقدس مراقبت را به عنوان یکی از محورهای اجرای برنامه پزشکی خانواده (سلامت خانواده) برشمرد و گفت: در اجرای این  برنامه فرد در سلامت خود دخالت داشته و از وضعیت سلامت خود اطلاع کافی خواهد داشت.

وی ادامه داد: ما باید بتوانیم افراد را، در رابطه با سلامت خود حساس کرده و اجرای برنامه پزشکی خانواده (سلامت خانواده) با تشکیل پرونده سلامت برای هر فرد در همین راستا عملیاتی می‌شود.

دکتر قدس افزود: در حال حاضر برنامه پزشکی خانواده (سلامت خانواده) در مناطق شهری شهرستان مهدیشهر به عنوان اولین شهرستان تحت پوشش دانشگاه در حال اجرا است و تاکنون در مرحله شناسایی و سرشماری جمعیت تحت پوشش برنامه هستیم که 96 درصد از جمعیت تحت پوشش شهرستان مهدیشهر برای اجرای مراحل بعدی این طرح شناسایی گردیده اند که با اجرای مراحل بعدی فراخوان جمعیت توسط تیم سلامت برای تشکیل پرونده سلامت انجام می شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان تصریح کرد: به امید خداوند و با آموخته های برگرفته از اجرا در شهرستان مهدیشهر، به زودی برنامه فوق در شهرستان های دیگر دانشگاه اجرا خواهد شد.

انتهای پیام