سرمایه‌گذاری در تولید داروهای دانش‌بنیان با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی همدان 


/همدان رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان از توافق بسیار مهم برای جذب سرمایه گذار در حوزه تولید دارو با مشارکت علمی و دانش داروسازی از دانشگاه و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در یک محصول دانش بنیان و با فناوری بالا به منظور خودکفایی در محصولات دارویی خبر داد.

به گزارش و به نقل از پایگاه خبری وب‌دا در همدان، دکتر محمدمهدی مجذوبی در دیدار با مدیرعامل و اعضای هیات مدیره کارخانه فولاد که با حضور  حاجی‌بابایی، نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: باید با مشارکت سرمایه‌گذار و دانشگاه علوم پزشکی همدان برای تولید مواد دارویی نوین و داروهای گیاهی برنامه‌ریزی شود.

وی از در اختیار قرار دادن ۵۰ هزار مترمربع زمین برای ایجاد پارک علم و فناوری سلامت با تعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خبر داد و افزود: پارک علم و فناوری سلامت برای همیاری در احداث شرکت دارویی و تسریع در فرایند تولید دارویی داروهای نوین و داروهای گیاهی در نظر گرفته می‌شود.

مجذوبی هدف اصلی را رشد و توسعه فناوری سلامت در سطح منطقه و استان عنوان کرد و گفت: این موضوع با کمک خیرین ایجاد می‌شود و همدان ظرفیت خوبی برای خودکفایی در محصولات دارویی دارد.

وی ابراز امیدواری کرد که در تولیدات دارویی از ظرفیت خیرین به عنوان سرمایه‌گذار اجتماعی در کنار تعامل با پژوهشگران و فناوران منطقه و کشور بهره‌ برده شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان مطالبی در مورد تولید گرانول‌ها به عنوان طرحی نوین برای رفع نیاز بیماران جامعه و صرفه‌جویی در وقت و هزینه را خواستار شد.

وی با ارائه توضیحاتی در مورد پروژه‌های مرکز جامع سرطان، مرکز جامع سلامت مناطق، پایگاه فوریت‌ها و بیمارستان‌ها که توسط خیرین و با مشارکت خیرین ایجاد شده است، خاطرنشان کرد: شرکت‌ها و بخش خصوصی می‌توانند در حوزه مسئولیت‌پذیری اجتماعی و مشارکت اجتماعی با دانشگاه مشارکت داشته باشند.

در ادامه نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: همدان جزء دانشگاه‌های برتر کشور است و دانشگاه علوم پزشکی همدان با فعالیت‌های درخشان گام‌های موثری در حوزه سلامت بر می‌دارد و توفیقات قابل توجهی از جمله بیمارستان ۱۰۰۰ تختخوابی در حال تحقق است.

حمیدرضا حاج‌بابایی با بیان اینکه در پروژه‌های عظیم سطح استان ظرفیت‌های بسیاری وجود دارد، خاطرنشان کرد: در سال‌های آینده همدان جزء ظرفیت‌هایی است که به بالندگی خاص در کشور می‌رسد و از نظر زیرساخت‌های طرح‌های نوین استان شاخص خواهد شد.

مدیرعامل کارخانه فولاد نیز با اشاره به اقدامات توسعه‌ای و خدمات ارزنده‌ به داخل و خارج کشور، آمادگی خود را برای مشارکت با دانشگاه در تولید دارو اعلام کرد.

جابریان افزود: در نشستی با حضور مسئولان دانشکده داروسازی، معاونت تحقیقات و دیگر مسئولان مرتبط گام‌های اصلی برای اجرایی شدن تولید و فرمولاسیون داروهای گیاهی و تولید مواد اولیه دارویی برداشته شود.

انتهای پیام