توضیحات رئیس علوم پزشکی استان مرکزی درخصوص مسمومیت برخی دانش‌آموزان در خنداب و اراک



/مرکزی بدنبال رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی گفت: در شهرستان خنداب ۲۸ نفر مراجعه به مراکز درمانی داشتیم که ۲۵ نفر از یک مدرسه و سه نفر از یک مدرسه دیگر بودند.

دکتر علیرضا امانی افزود: ۱۶ نفر از این افراد در همان بدو مراجعه و در ساعت اولیه به صورت سرپایی ترخیص شدند.

وی ادامه داد: ۱۲ نفر از این افراد که نیاز به درمان با سرم و تنظیم فشار خون داشتند، پس از انجام سرم‌تراپی و پس از چند ساعت مرخص شدند و اکنون در خنداب هیچ دانش‌آموز یا بیمار بستری در این زمینه نداریم.

وی افزود: همزمان در مدرسه‌ای در کرهرود ۱۳ نفر مراجعه کننده داشتیم و یک نفر نیز بعد از آنها مراجعه کرد. در مجموع ۱۴ نفر از آن مدرسه در کرهرود به بیمارستان امیرالمومنین(ع) و حضرت ولی‌عصر(عج) اراک مراجعه کردند که تا این ساعت ۱۳ نفر از این دانش‌آموزان ترخیص شده و منتظر جواب آزمایش یک نفر باقیمانده هستیم که حال عمومی وی نیز خوب است و احتمالاً تا ساعاتی دیگر مرخص خواهد شد.

وی در ارتباط با بوهای مختلف استشمام ‌شده توسط دانش‌آموزان گفت: تاکنون مدرک خاصی از نظر آزمایشگاهی یا مدرک ثابت شده ای مبنی بر وجود ماده‌ای که موجب این اتفاق شده باشد، نداریم. شاید عامل اولیه این اتفاق آن ماده باشد اما بیشتر مراجعان دچار استرس ناشی از استشمام این بو شده اند که پس از استرس شدید، دچار حالت ضعف، تنگی‌نفس و دل‌درد می‌شوند.

امانی در این گفت و گو که در شبکه آفتاب انجام شد، تصریح کرد: بیشتر علائم تهوع و سردرد ناشی از استرس ناشی از استشمام این بو موجب خارج شدن دانش‌آموزان از وضعیت نرمال می‌شود.

انتهای پیام