رایزنی سران نظامی آمریکا و رژیم صهیونیستی درباره «مرحله تثبیت» جنگ در غزه



پنتاگون خبر داد وزیر دفاع آمریکا و وزیر جنگ رژیم صهیونیستی درباره مرحله تثبیت جنگ پس از مرحله کنونی درگیری ها در غزه رایزنی کردند.

به گزارش ، پنتاگون اعلام کرد «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا شامگاه پنجشنبه و در جدیدترین رایزنی با «یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی، درباره جنگ در غزه تلفنی گفت‌وگو کرد.

در بیانیه وزارت دفاع آمریکا آمده است: «آستین و گالانت درباره عملیات نظامی اسرائیل در غزه و آمادگی‌ها برای مرحله تثبیت که پس از عملیات‌های رزمی خواهد بود، گفت‌وگو کردند».

به گزارش تایمز اسرائیل، به نظر می‌رسد این برای اولین بار است که دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا از عبارت «مرحله تثبیت» استفاده می‌کند.

طبق گزارش رسانه‌ها، آمریکا که به دلیل حمایت بی‌چون‌وچرا از جنایات جنگی رژیم صهیونیستی تحت فشار فزاینده افکار عمومی قرار گرفته است، از رژیم صهیونیستی خواسته شدت حملات به غزه را کاهش دهد.

با این حال، به‌نظر می‌رسد تل‌آویو به این درخواست آمریکا پاسخ مثبت فوری ندهد چراکه گالانت اخیرا گفته درگیری‌های شدید در غزه برای ماه‌های بیشتری به طول خواهد انجامید.

آستین در ادامه این رایزنی تلفنی همچنین بر «قاطعیت ایالات متحده مبنی بر اینکه حماس دیگر نتواند امنیت اسرائیل را تهدید کند» تاکید کرده است.

با وجود اینکه حملات رژیم صهیونیستی به غزه با حمایت و تسلیحات آمریکایی، باعث شهادت بیش از ۲۱ هزار فلسطینی شده است، آستین در گفت‌وگو با گالانت بر «اهمیت محافظت از غیرنظامیان و تسریع در ارسال کمک‌های بشردوستانه تاکید کرده است».

آن‌ها همچنین با اتهام‌زنی به ایران و نیروهای مقاومت درباره «فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده»، درباره حملات به مواضع رژیم صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی توسط حزب‌الله، حمله به پایگاه‌های آمریکا در عراق و سوریه توسط مقاومت عراق و همچنین حملات ارتش یمن به کشتی‌های مرتبط با رژیم صهیونیستی رایزنی کردند.

انتهای پیام



منبع