۱۴ طرح ایجاد زیر ساخت برق منطقه‌ای یزد در آستانه افتتاح



/یزد معاون طرح و توسعه شرکت برق منطقه ای یزد از تکمیل و آماده افتتاح شدن ۱۴ طرح احداث یا توسعه‌ای این شرکت با مجموع سرمایه‌گذاری ۱۴۳۶ میلیارد تومان خبر داد.

«علیرضا رفیعی» در گفت‎وگو با این طرحها را شامل احداث خطوط و پست‌های انتقال و فوق توزیع و نیز یک  نیروگاه خورشیدی ذکر کرد و گفت: این طرح‎ها به منظور توسعه زیرساخت‌های تامین  انرژی  به طور متوازن در مناطق  مختلف استان اجرایی شده و اکنون آماده افتتاح و بهره‌برداری رسمی با حضور مقامات کشوری است.

وی یکی از مهمترین این طرح‌ها را پست ۴۰۰ به ۶۳ کیلوولت مهرگان مهریز ذکر کرد که به منظور رفع مشکل شبکه انتقال در جنوب استان  و برقراری اتصال به شبکه متقاضیان صنعتی با مشارکت بخش خصوص و سرمایه گذاری ۴۸۰ میلیارد تومانی اجرا شده، برشمرد و افزود: از دیگر طرحهای اماده افتتاح برق منطقه‌ای یزد نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگاواتی ساغند است که توسط بخش خصوصی با  سرمایه گذاری ۲۲۰ میلیارد تومان اجرا و تکمیل شده است.

رفیعی همچنین به اجرای خط ۴۰۰ کیلوولت پست مهرگان و پست‌های ۴۰۰ کیلوولت بهادران در شهرستان مهریز اشاره و عنوان کرد: در شهرستان مروست نیز شاهد توسعه ترانسفورماتور قدرت دوم پست ۱۳۲ به ۲۰ این شهرستان هستیم.

وی توسعه پست ۶۳ به ۲۰ کیلوولت ساغند، خازن‌گذاری پست‌های فوق توزیع در ۶ منطقه استان یزد، پست ۶۳ به ۲۰ کیلوولت سریزد، توسعه ۲ فیدر ۱۳۲ کیلو ولت در نخلستان بافق و همچنین دوبی خط ۱۳۲ کیلو ولت، همچنین فیدر خط ۶۳ کیلو ولت  در پست سرو، سیم‌کشی مدار دوم خط ۱۳۲ کیلوولت کوشک – بهاباد، سیم‌کشی فیبر نوری مهرگان – بهادران، اجرای فیبرنوری یزد یک – تفت – فیض‌آباد را از دیگر طرح‌های آماده افتتاح در استان خواند.

معاون طرح و توسعه برق منطقه‌ای یزد از تدارک یکسری طرح‌های توسعه‌ای برق برای آغاز عملیات اجرایی نیز خبر داد و گفت: پست منطقه ویژه اقتصادی یزد و توسعه دوبی خط ۶۳  پست بالا دست با برآورد اعتبار ۱۱۰ میلیارد تومان در شهرستان یزد آماده کلنگ زنی است.

وی همچنین به ۷ طرح دیگر آماده آغاز عملیات اجرایی با مجموع برآورد اعتبار۶۰۰ میلیارد تومان اشاره و این طرح‌ها را شامل:پست ۶۳ به ۲۰ کیلوولت  شهرک صنعتی میبد۲، پست ۶۳ به ۲۰ کیلو ولت زارچ، اتصال مدار دوم خط ۶۳ پاک‌نژاد به پست ۲۳۰ شمال یزد، ایجاد یک بی ۱۳۲ خط در ایستگاه هرات برای مدار دوم خط هرات – چاهک(خاتم)،  توسعه ترانسفورماتور دوم ایستگاه بهاباد، توسعه یک فیدر پست کوشک برای خط بهاباد و خط  ۶۳ شهرک صنعتی صدوق  ذکر کرد.

رفیعی اظهار کرد: شرکت برق منطقه‌ای یزد آمادگی دارد با همکاری بخش  خصوصی و عمومی همزمان با توسعه صنعتی  و معدنی  استان در جهت ایجاد زیر ساختهای انرژی در مناطق مختلف استان اقدام کند.

انتهای پیام