گزارش سازمان ملل از افزایش قابل توجه خشونت‌ شهرک‌نشینان صهیونیست



سازمان ملل از افزیش جنایت‌های شهرک‌نشینان علیه فلسطینی‌ها در کرانه باختری طی نیمه اول سال ۲۰۲۳ خبر داد.

به گزارش ، به نقل از خبرگزاری فلسطینی سما، آژانس هماهنگ‌کننده امور انسانی سازمان ملل (اوچا) اعلام کرد که در شش ماه اول ۲۰۲۳، ۵۹۱ حمله مرتبط با شهرک‌نشینان را ثبت کرده که منجر به زخمی شدن فلسطینی‌ها یا آسیب رسیدن به املاک آن‌ها شده است.

ینس لایرکه، سخنگوی این آژانس گفت: این رقم نشان می‌دهد که تعداد حملات در هر ماه ۹۹ مورد بوده است. این نشان‌دهنده افزایش ۳۹ درصدی نسبت به سال ۲۰۲۲ است. سال ۲۰۲۲ شاهد بالاترین میزان حملات از سال ۲۰۰۶ علیه فلسطینی‌ها بودیم. ۳۹۹ فلسطینی به دلیل خشونت‌های شهرک‌نشینان مجبور به مهاجرت از منازل خود در کرانه باختری شدند. در بیشتر موارد دلیل مهاجرت خشونت شهرک‌نشینان و گسترش شهرک‌سازی است. از جمله دیگر دلایل تهدید مقامات اسرائیلی به تخریب منازل و املاک است. شهرک‌های اسرائیل براساس قوانین بین‌المللی غیرقانونی هستند و نیازهای انسانی را به دلیل تأثیر بر روند زندگی و امنیت غذایی افزایش می‌دهند.

سازمان مقاومت در برابر شهرک‌سازی ژوئیه در گزارشی اعلام کرد که در نیمه اول ۲۰۲۳، ۱۱۴۸ مورد خشونت از سوی شهرک‌نشینان صورت گرفت که به شهادت هشت فلسطینی منجر شد.

این اقدامات خشونت‌آمیز شامل شهرک‌سازی، تصرف زمین فلسطینی‌ها، حمله به خودروها و روستاها و سوزاندن املاک، تیراندازی و حملات خطرناک و برنامه‌ریزی شده بود.

در این گزارش اعلام شد: مقامات اسرائیلی برای ایجاد ۱۳ هزار واحد مسکونی تلاش کرده‌اند. خشونت‌های شهرک‌نشینان در هفته‌های گذشته به روستاهای حواره، ترمسعیا، ام صفا، عوریف، قریوت، دیر دبوان و دیگر روستاهای فلسطینی زنگ خطر را درباره مرحله آتی نزاع به صدا درآورد.

انتهای پیام