نگرانی شدید آمریکا از خشونت‌ها در کرانه باختری و درخواست برای محاکمه آشوبگران



یکی از مسؤولان وزارت خارجه آمریکا ضمن ابراز “نگرانی عمیق” خود از اقدامات خشونت‌آمیز در کرانه باختری، محاکمه شهرک‌نشین‌هایی را خواستار شد که به روستایی در کرانه باختری حمله کردند.

به گزارش ، به نقل از سایت النشره، ویدانت پاتِل، معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ضمن ابراز نگرانی عمیق خود از اقدامات خشونت‌آمیز در کرانه باختری تاکید کرد: گزارش‌ها درباره حمله اسرائیلی‌ها به یک روستای فلسطینی نگران‌کننده هستند و ما چنین اقدامات خشونت‌آمیزی را محکوم می‌کنیم.

پاتل گفت: ما به شدت نگران تشدید خشونت‌ها در کرانه باختری در ماه‌های گذشته هستیم.

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در ادامه تاکید کرد: واشنگتن انتظار دارد دولت اسرائیل آشوبگرانی را که روستای ترمسعیا را به آتش کشیدند، محاکمه کرده و علاوه بر آن خسارات وارد شده به اموال مردم را پرداخت کند.

در حمله شهرک‌نشین‌ها به خانه‌های فلسطینی‌ها در روستای “ترمسعیا” در شمال شرق کرانه باختری اشغالی و به آتش کشیدن چند خانه و خودروهای روستایی‌ها، یک فلسطینی به شهادت رسید.

طبق گزارش ساکنان این روستا، حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ شهرک‌نشین در حمله به این روستا شرکت داشتند.

رئیس شهرداری ترمسعیا در این رابطه به خبرگزاری فرانسه گفت: در حمله شهرک‌نشین‌ها ۳۵ منزل خسارت دید و حدود ۵۰ دستگاه خودرو آتش زده شدند و علاوه بر اینها زمین‌های کشاورزی و محصولات روستایی‌ها به آتش کشیده شدند.

او افزود: ما در ترمسعیا هر روز هدف حملات خصمانه شهرک‌نشین‌هایی قرار می‌گیریم که شهرک آنها در این نزدیکی قرار دارد.

شهرک صهیونیست‌نشین شیلو در نزدیکی روستای فلسطینی نشین ترمسعیا واقع است.

انتهای پیام