نمایشگاه طرح ضیافت در خراسان جنوبی برپا می‌شود



/خراسان جنوبی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی از برپایی نمایشگاه طرح ضیافت و عرضه مستقیم کالاهای اساسی از ۱۶ تا ۲۱ اسفندماه در استان خبر داد.

جواد اشرفی در کارگروه تنظیم بازار استان اظهار کرد: براساس مصوبه ستاد تنظیم بازار کشور، وزارت جهاد کشاورزی و وزارت کشور نمایشگاه عرضه مستقیم کالا در خراسان جنوبی برگزار خواهد شد.

به گزارش ، به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، وی افزود: این نمایشگاه با همکاری اتاق تعاون استان در راستای عرضه کالاهای اساسی و ضروری در محل نمایشگاه بین المللی بیرجند برپا خواهد شد.

معاون استاندار با اشاره به ذخیره‌ سازی میوه شب عید در استان گفت: بعد از اعلام قیمت مصوب کشوری میوه، نسبت به توزیع آن در زمان مقرر اقدام خواهیم کرد و این نوع میوه‌ها با قیمت پایین‌تر از قیمت بازار عرضه خواهد شد.

اشرفی بیان کرد: در زمینه تأمین برنج نیز علاوه بر ۵۷۰ تن سهیمه قبلی، هزارو ۵۰۰ تن دیگر هم برای استان جذب شده و در مجموع در تأمین اقلام اساسی مشکلی نداریم و مردم نگران نباشند.

وی از تأمین هزار تن شکر تنظیم بازار برای استان خبر داد و گفت: مرغ منجمد به صورت نامحدود با قیمت هر کیلوگرم ۴۴ هزار تومان در فروشگاه‌های عرضه در حال توزیع است.

اشرفی ادامه داد: در حال حاضر ۹۸ تن گوشت گوساله منجمد نیز در همه شهرستان‌ها در حال توزیع بوده و مقدمات اجرای طرح کالا برگ الکترونیک در استان در حال فراهم شدن است و برای این منظور ۴۰۰ فروشگاه در خراسان جنوبی اعلام آمادگی کرده‌اند.

وی با تأکید بر اینکه اجرای آزمایشی طرح کالابرگ الکترونیکی پیش از این در استان‌های هرمزگان، قزوین، گیلان و مرکزی آغاز شده، اظهار کرد: این طرح که با هدف تقویت سلامت غذایی و حمایت از معیشت خانوار به اجرا درآمده به تدریج در سراسر کشور عملیاتی خواهد شد.

معاون استاندار خراسان جنوبی افزود: امکان خرید از تمامی فروشگاه‌های موجود برای مردم فراهم شده و همه فروشگاه‌ها می‌توانند در صورت تمایل برای عضویت اپلیکیشن “شما” (شبکه ملی اعتبار) را از سایت shoma.sfara.ir دانلود کرده و نسبت به ثبت‌نام از طریق پنل فروشنده اقدام کنند.

انتهای پیام