۲۸ طرح جدید اقتصادی در خراسان شمالی کلنگ زنی شد


/خراسان شمالی معاون اقتصادی خراسان شمالی گفت: ۲۸ طرح جدید اقتصادی در این استان کلنگ زنی شد.

ناصر فخر موحدی در نشست خبری که ۱۹ بهمن ماه برگزار شد، اظهار کرد: از این تعداد، ۱۲ طرح با سرمایه گذاری ۲ هزار و ۱۵۴ میلیارد تومان و پیش بینی اشتغال ۹۲۷ نفر در دهه فجر امسال کلنگ زنی شد.

وی گفت: ۱۶ طرح با اعتبار ۳۲۱۹ میلیارد تومان نیز در دهه فجر سال گذشته کلنگ زنی شده است.

فخر موحدی افزود: از سال گذشته تاکنون در این استان ۲۰۰ طرح اقتصادی با سرمایه گذاری ۲ هزار و ۸۴۷ میلیارد تومان و اشتغال ۲۲۰۹ نفر به بهره برداری رسیده است.

وی به ارائه تسهیلات بانکی از محل تبصره ۱۸ قانون بودجه نیز اشاره کرد و ادامه داد: ۸۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال زایی در قالب طرح های سرمایه گذاری به متقاضیان ارائه شده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه موفق به راه اندازی ستاد اقتصادی دانش بنیان در استان شده ایم، تصریح کرد: یکی از خروجی های این ستاد، برگزاری ۳ رویداد تانا در استان بوده است.

وی هدف از برگزاری این رویدادها را احصاء نیازهای استان و تلاش برای رفع آن ها بیان کرد و گفت: یکی از رویدادهای برگزار شده در حوزه کشاورزی بود که ۵۰ مورد از نیازها منجر به عقد تفاهم نامه شده است.

معاون اقتصادی استاندار خراسان شمالی افزود: رویداد تانا در حوزه سلامت نیز برگزار شد که ۴۵ نیاز منجر به عقد قرار داد شده است.

به گفته وی، رویدادی با عنوان تا ثریا نیز برگزار شد که ۲۵ مورد از نیازها به افرادی که می توانند آن ها را رفع کنند، ارتباط داده شده است.

فخر موحدی با اشاره به حوزه تجارت در استان نیز گفت: بر اساس تفاهم نامه منعقد شده با استان آخال در کشور ترکمنستان به دنبال آن هستیم که استاندار استان آخال را به خراسان شمالی دعوت کنیم.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در ترکمنستان افزود: به دنبال آن هستیم که ۴۰ نفر از تجار را از خراسان شمالی به این نمایشگاه اعزام کنیم که این موضوع نیز در راستای تفاهم نامه منعقد شده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه بیشتر هدف ما، راه اندازی بازارچه مرزی و گذر مرزی در مرز خراسان شمالی با کشور ترکمنستان است، ادامه داد: موافقت های اولیه در این خصوص اخذ شده و در حال تدوین طرح اقتصادی بازارچه مرزی هستیم که طرح بعد از تدوین در کمیسیون وزارت کشور مطرح خواهد شد تا تاییدیه لازم گرفته شود.

۲۸ طرح جدید اقتصادی در خراسان شمالی کلنگ زنی شد

انتهای پیام