تأمین به موقع کالاهای مورد نیاز خراسان جنوبی



/خراسان جنوبی استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: در تأمین بموقع کالاهای مورد نیاز استان، هیچ مشکلی نداریم.

جواد قناعت، امروز یکشنبه ۱۸ دی در ستاد تنظیم بازار استان، از ارتباط مستقیم مصوبات این ستاد با سفره مردم گفت و اظهار کرد: خروجی و مصوبات این جلسه به معیشت و سفره‌های مردم مرتبط است به همین جهت، تنظیم بازار از کارگروه‌های مهم و اساسی است.

به گزارش ، وی با تأکید بر ضرورت تعامل دستگاه‌های اجرایی و نظارتی در موضوع تنظیم بازار و تأمین اقلام مصرفی مردم، تصریح کرد: در تأمین به موقع کالاهای مورد نیاز، هیچ مشکلی نداریم اما عرضه که مناسب نباشد در برهه‌ای با کمبود و در بعضی مواقع با افزایش برخی کالاها در بازار مواجه می‌شویم.

به گفته وی؛ تأمین به موقع کالاهای مورد نیاز بازار و چگونگی توزیع آن ها باید به خوبی مدیریت شود.

استاندار با تأکید بر اینکه به جهت اهمیت موضوع تمامی مدیران و فرمانداران باید با اطلاعات جامع و کامل در این جلسه حضور پیدا کنند، اظهار کرد: بخشی از مشکلات موجود در بازار مربوط به مسایل ملی است که باید به وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها انعکاس یابد و بعضی از مشکلات نیز هماهنگی بین دستگاه‌ها را می‌طلبد تا از فشار بر مردم کاسته شود . 

قناعت با بیان اینکه در بررسی مشکلات موجود نباید بزرگنمایی شود، گفت: موضوع تأمین انرژی و امنیت غذایی مشکلی جهانی است و حتی در فرانسه هم مشکل گرانی و تأمین انرژی و مواد غذایی وجود دارد. 

وی با تأکید بر برگزاری هر چه بیشتر، غنی‌تر و چالشی‌تر ستاد تنظیم بازار استان در راستای رفع مشکلات مختلف، تصریح کرد: مطرح کردن مشکلات مهم و ضروری است اما نباید بزرگنمایی و سیاه‌ نمایی داشته باشیم چرا که برخی مسائل از جمله امنیت غذایی موضوعی جهانی است.

به گفته وی؛ مدیران دستگاه‌های اجرایی استان نباید با عملکرد خود سبب تزریق ناامیدی در جامعه شوند.

استاندار بر بازرسی‌های هدفمند و هوشمند در  سطح بازار و مراکز عرضه کالا تأکید و اظهار کرد: شناسایی سر شبکه‌ها و برخورد با آنها از نتایج بازرسی هدفمند و هوشمند است و با متخلفان باید به طور جدی برخورد شود.

قناعت با اشاره به آغاز طرح توزیع گوشت منجمد تنظیم بازار، تأکید کرد: فرمانداران باید از نزدیک در جریان چگونگی توزیع گوشت قرمز و دیگر اقلام اساسی قرار گیرند.

وی با تأکید بر اینکه در بحث خروج دام زنده، اولویت با رفع نیاز استان باشد، اظهار داشت: تدابیر لازم برای تأمین و توزیع گوشت قرمز استان باید انجام شود، گفت: به منظور تأمین به موقع گوشت قرمز مورد نیاز استان و ایجاد تعادل در بازار، گوشت منجمد به مقدار مورد نیاز برای استان تأمین شود.

به گفته وی؛ اقدامات لازم برای خرید گوشت مرغ هم جهت ذخیره سازی باید انجام شود. 

استاندار با اشاره به در پیش رو بودن ایام رجب، شعبان و رمضان و نیز عید نوروز، بر تأمین اقلام اساسی مورد نیاز مردم در این ایام تأکید کرد.

قناعت گفت: تدابیر لازم برای تأمین اقلامی همچون شکر، روغن، برنج و سایر کالاها ویژه این ایام صورت گیرد.

وی ادامه داد: برای خرید میوه شب عید نیز نیاز اولیه استان ۱۵۰ تن سیب و ۱۳۰ تن پرتقال برآورد شده که باید تدابیر مهم برای تأمین و ذخیره‌سازی آن توسط کمیته راهبردی و سازمان تعاون روستایی انجام شود.

نظارت؛ دغدغه مهم تیم اقتصادی

جواد اشرفی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی نیز گفت: یکی از دغدغه‌های اصلی ما بحث نظارت است که مانند حرکت بر روی لبه تیغه برنده‌ای است. 

وی خاطرنشان کرد: در زمینه تأمین کالاهای اساسی برای رفع نیازهای مردم استان مشکلی نداریم؛ سازمان جهاد کشاورزی و مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان نیاز به حمایت دارند تا بتوانند با تعامل و همکاری این حوزه را به خوبی مدیریت کنند. 

اشرفی با اشاره به برنامه ریزی‌های صورت گرفته برای تأمین سوخت واحدهای تولیدی از جمله سیمان، تصریح کرد: نظارت باید با دقت و حساسیت انجام شود.

انتهای پیام