مدیرکل ورزش و جوانان استان: اسپانسرها برای حمایت از ورزش کرمانشاه باید ترغیب شوند



/کرمانشاه مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه لازمه ورود اسپانسرها برای حمایت از ورزش استان را ترغیب آنها با اجرای اقداماتی مانند معافیت‌های مالیاتی و اعطای تسهیلات عنوان کرد.

منوچهر حاتمی در گفت و گو با ، با اشاره به مشکلات مالی تیم های ورزشی کرمانشاه، اظهار کرد: متاسفانه این موضوع باعث شده تا بسیاری از تیم های ورزشی کرمانشاه فرصت حضور در رقابت های لیگی کشوری را نداشته باشند.

وی افزود: طبق قانون، ما نیز بعنوان اداره کل ورزش و جوانان امکان اینکه بتوانیم از تیم های ورزشی استان حمایت مالی داشته باشیم را نداریم و این کار برخلاف قانون است.

مدیرکل ورزش و جوانان کرمانشاه با تاکید براینکه برای حل مشکل حضور تیم های کرمانشاهی در رقابت‌های لیگی باید چاره اندیشی شود، گفت: در این راستا، باید یک کارگروه ویژه در استانداری تشکیل شود و با دعوت از شرکت‌ها، کارخانجات و صاحبان صنایع استان، آنها را ترغیب به حمایت از تیم های ورزشی کنند.

وی ادامه داد: در نظر گرفتن معافیت های مالیاتی و یا اعطای تسهیلات تشویقی، می تواند زمینه را برای حمایت بخش خصوصی از ورزش استان فراهم  کند.

حاتمی تصریح کرد: از طرف دیگر شرکت ها و واحدهای تولیدی مسئولیت اجتماعی دارند تا در حوزه حمایت از ورزش ورود کنند، اما متاسفانه در کرمانشاه بخش خصوصی به این مسئله توجه چندانی نمی کند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین براساس ماده 53 قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت، دستگاه های اجرایی مکلف هستند یک درصد از مجموع اعتبارات خود را صرف توسعه ورزش همگانی، قهرمانی و زیرساخت های ورزشی کنند، لذا دستگاه های اجرایی از محل همین قانون می توانند حامی تیم های ورزشی استان باشند.

به گفته این مسئول، طی سال گذشته تنها یکی از دستگاه های اجرایی استان از محل همین مادهِ قانونی چهار میلیارد تومان را در حوزه ورزش همگانی صرف کرده است.

وی یادآورشد: از سوی  دیگر، برخی نهادهای نیمه دولتی مانند شهرداری‌ها نیز امکان تیم داری را دارند که نمونه ان را در خیلی از شهرها می بینیم و حتی دارای زیرساخت های خوبی هم هستند.

حاتمی در پایان با بیان اینکه ورود مسئولین ارشد استان برای حل مشکل تیم های ورزشی استان ضروری است، گفت: اگر می خواهیم ورزش استان رشد کند، در بین جوانان انگیزه ایجاد شود و جامعه‌ای سالم  داشته باشیم، مسئولین ارشد استانی باید در بحث حمایت از تیم های ورزشی ورود کنند.  

انتهای پیام