اگر مدیریت جامع شهری خوبی وجود داشت، شاید موضوع مسکن دغدغه دولت نمی‌شد



/خراسان رضوی رئیس دانشگاه فردوسی مشهد با اشاره به اینکه در کشور ما متاسفانه آنطور که باید و شاید مدیریت جامع شهری جا نیفتاده است، گفت: اگر مدیریت جامع شهری خوبی وجود داشت، شاید موضوع مسکن دغدغه دولت نمی‌شد و مشکلات در این‌خصوص ایجاد نمی‌شد.

 احد ضابط، امروز چهارشنبه ۲۴ آبان ماه، در دهمین کنفرانس ملی و سومین کنفرانس بین‌المللی برنامه‌ریزی و مدیریت شهری که در محل دانشکده علوم پایه دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، عنوان کرد: اهمیت ارتباط دانشگاه با صنعت از جمله در حوزه مدیریت شهری بر کسی پوشیده نیست. در کشور ما متاسفانه آنطور که باید و شاید مدیریت جامع شهری جا نیفتاده است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه موضوع این کنفرانس مسکن و بازآفرینی شهری است، اگر مدیریت جامع شهری خوبی وجود داشت، شاید موضوع مسکن دغدغه دولت نمی‌شد و مشکلات در این‌خصوص ایجاد نمی‌شد.

رئیس دانشگاه فردوسی مشهد با تاکید بر نقش بازآفرینی خاطرنشان کرد: باید مدنظر داشته باشیم که بازآفرینی واژه بسیار خاصی است و موجب آفرینش ایده‌های جدید خواهد شد. شهر موتور محرک اقتصاد شهری و توسعه است و به همین منظور از مدیریت شهری انتظار داریم ظرفیت‌های شهری را پای کار موضوع بیاورند.

ضابط اضافه کرد: ما در دانشگاه فردوسی معتقدیم زیست بوم نوآوری برای اقتصاد دانش بنیان فراهم کنیم و می‌توانیم در این زمینه در کل کشور پیشتاز باشیم.

وی در پایان سخنان خود ضمن اشاره به شهدای غزه تصریح کرد: کلمه شهر، شهروندی و مدنیت در جهان امروز به سخره گرفته شده است.

انتهای پیام