محور تربت‌ جام به صالح‌آباد و باخرز به دلیل کولاک و یخبندان مسدود شد



/خراسان رضوی فرمانده پلیس‌ راه تربت‌ جام از مسدود شدن محور تربت‌ جام به صالح‌آباد و باخرز به دلیل بارش برف و کولاک و یخبندان خبر داد.

 سرهنگ محمد چرمگی در گفت و گو با ، اظهار کرد: به دلیل برف و کولاک و لغزنده بودن سطح جاده، محور تربت‌جام به صالح‌آباد و تربت‌جام به باخرز مسدود شد و تردد در باقی راه‌های حوزه استحفاظی به کندی و با زنجیر چرخ امکان‌پذیر است.

وی خاطرنشان کرد: سرتاسر حوزه استحفاظی تربت‌جام بارش برف را داریم و تردد به کندی و با زنجیر چرخ امکان‌پذیر است به همین دلیل از شهروندان درخواست می‌شود از تردد غیرضروری خودداری کنند.

فرمانده پلیس‌راه تربت‌جام عنوان کرد: با توجه به شرایط بد جوی تا عادی شدن شرایط محور تربت‌جام به صالح‌آباد و باخرز مسدود است و در صورت بازگشایی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وی بر رانندگی با سرعت مطمئنه در شرایط برفی و یخبندان تأکید کرد و گفت: رانندگان با رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و نیز فاصله طولی مناسب با وسیله جلویی در چنین شرایطی، سلامت سفر خود و سرنشینان را تضمین می‌کنند.

چرمگی بیان کرد: به منظور حفظ سلامت شهروندان، رانندگان حتماً زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانی در محورهای برف‌گیر و یخ‌زده همراه داشته باشند.

وی از شهروندان خواست از سفرهای غیرضروری در چنین شرایط جوی پرهیز کرده و در صورت لزوم به سفر، تجهیزات زمستانی، زنجیر چرخ، پوشاک گرم و آذوقه را به همراه داشته باشند.

همچنین اطمینان از سلامت فنی خودرو، کنترل سیستم‌های گرمایشی و روشنایی، برف پاک‌کن، مخزن شیشه‌شور و نیز پر بودن باک بنزین، دیگر توصیه‌های فرمانده پلیس‌راه این شهرستان به رانندگان بود.

بر اساس اعلام اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی محور تایباد_خواف هم به دلیلی لغزندگی شدید مسدود شده است.

 همچنین جاده‌های شهرستان‌های باخرز، فریمان، قوچان، مشهد، نیشابور، بجستان، چناران، کلات، رشتخوار، خواف، تربت‌جام و کاشمر به دلیل بارش برف لغزنده گزارش شده است.

انتهای پیام



منبع