شورای توسعه فعالیت‌های قرآنی در شهرستان آمل راه اندازی شد



/مازندران نماینده ولی فقیه در مازندران، راه اندازی شورای توسعه فعالیت های قرآنی در شهرستان آمل را با توجه به سابقه درخشان فعالان قرآنی و اجرای برنامه های مردمی دراین شهرستان ارزشمند وامیدوارکننده دانست.

آیت الله محمدباقر محمدی لائینی درحاشیه نشستی که برای راه اندازی شورای توسعه فعالیت های قرآنی در شهرستان آمل درمحل فرمانداری این شهرستان تشکیل شده بود، به خبرنگار گفت: شهرستان آمل از گذشته تا کنون در زمینه فعالیت های قرآنی، حفظ، قرائت، تفسیر وآموزش قرآن با حضور میدانی فعالان قرآنی ونیروهای مردمی همواره در استان و کشور زبانزد و پر رونق بوده است.

وی افزود: درعین حال تشکیل شورای توسعه فعالیت های قرآنی درشهرستان آمل به منزله وجود زیرساختی برای توسعه فعالیت های قرآنی وجهت‌دار کردن این برنامه ها در راستای عمق بخشیدن به کلام الهی دربین همه آحاد جامعه ضروری بود.

نماینده ولی فقیه درمازندران از اعضای شورای توسعه فعالیت‌های قرآنی در شهرستان آمل خواست که این شورا را جدی بگیرند و فعالیت های قرآنی نیز دراین شهرستان سرعت بیشتری بگیرد.

آیت الله محمدی لائینی یادآورشد، تاکنون در ۱۵ شهر مازندران شورای توسعه فعالیت‌های قرآنی تشکیل شده که در کنار آن محافل انس با قرآن نیز برگزار می‌شود.

سند راهبردی قرآنی درمازندران

وی همچنین درپاسخ به چگونگی اجرایی شدن سند راهبردی فعالیت های قرآنی که به شهرستان‌ها ابلاغ شده است، گفت: این یک سند ملی است که اعضای شورای شهرستان‌ها باید آن را متناسب با ظرفیت و وضعیت هرشهرستان، بومی سازی کنند و برای تصویب وتایید درشورای استانی مطرح تا درصورت نیاز به اصلاح و یا اضافه شدن مواردی تکمیل وتایید شود.

نماینده ولی فقیه درمازندران، تبیین فعالیت‌های قرآنی در مازندران را گامی برای ترویج این فرهنگ و فضای قرآنی در سطح استان دانست و اضافه کرد: امروز فضا به‌گونه‌ای است که اگر از عملکردها نگوئیم جو مادی و دنیایی در فضای مجازی تحمیل می‌شود.

انتهای پیام