راه‌اندازی سیستم پایش تصویری در شهرهای لرستان



/لرستان دادستان مرکز لرستان گفت: راه‌اندازی سیستم پایش تصویری در شهرها یکی از برنامه‌هایی است که در استان پیگیر اجرای آن هستیم چرا که در کاهش جرم و جنایت موثر است.

علی حسنوند ظهر امروز، شانزدهم دی ماه در مراسم تودیع و معارفه دادستان عمومی و انقلاب مرکز لرستان بیان کرد: در سالیان اخیر دستگاه قضا براساس سند تحول پیش می‌رود که براساس قانون اساسی و قوانین عادی و اسناد بالادستی تهیه شده و در حال به روزرسانی شده است.

وی اضافه کرد: برنامه‌های بنده نیز براساس سند تحول و برنامه‌هایی که از دادستانی کل کشور ابلاغ می‌شود تدوین خواهد شد.

دادستان مرکز لرستان گفت: یکی از برنامه‌هایی که پیاده خواهد شد کاهش ورودی پرونده‌ها به دادسرا و زمان رسیدگی و مانده پرونده‌هاست.

حسنوند بیان کرد: با ورودی پرونده‌ها شاهد اطاله دادرسی خواهیم بود و نمی‌توان به درستی تحقیق کرد و رسیدگی درستی را انتظار داشت.

وی خاطرنشان کرد: باید از ظرفیت شورای حل اختلاف استفاده کنیم؛ از ابلاغ الکترونیک و فناوری بهره برد و پرونده‌های معوق را رصد، استخراج و روی آن‌ها کار شود.

دادستان مرکز استان یادآور شد: جلوگیری و برخورد با تصرف اراضی ملی و تغییر کاربری اراضی کشاورزی، تعامل با دستگاه‌های اجرایی، توجه به حقوق عامه، حفظ امنیت جامعه، برخورد با سرقت، مبارزه با مواد مخدر و نزاع از برنامه‌هایی است که باید در مرکز استان محقق شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: همچنین برخورد قاطع با مخلان نظم عمومی و افرادی که در مراسمات اقدام به تیراندازی می‌کنند، صورت خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: با حفظ امنیت جامعه می‌توان بستر سرمایه‌گذاری را مهیا و اشتغال پایدار ایجاد کرد که این امر در کاهش وقوع جرم موثر خواهد بود.

 حسنوند گفت: راه‌اندازی سیستم پایش تصویری در شهرها یکی از برنامه‌هایی است که در استان پیگیر  اجرای آن هستیم چرا که این مهم در کاهش جرم و جنایت موثر است.

انتهای پیام



منبع