دو حوزه مهمی که باید در اولویت نمایندگان جدید مجلس قرار بگیرد



رئیس دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران اصلاح الگوهای ساختاری کشور و تمرکز بر روی نیازهای اساسی مردم را دو حوزه اصلی فعالیت نمایندگان جدید مجلس شورای اسلامی برشمرد و گفت: نمایندگان باید تمرکز در کارهای استانی و محلی را از اولویت‌های خود حذف کنند؛ چرا که وقتی وارد مجلس می‌شوند، وظیفه ملی پیدا می‌کنند.

سید رضا عاملی در گفت‌وگو با ضمن بیان این مطلب بر ضرورت تعریف الگوهای جدید در مجلس جدید شورای اسلامی تاکید و اظهار کرد: مجلس جدید باید در دو حوزه مهم تمرکز داشته باشد که حوزه اول اصلاح الگوهای ساختاری کشور است که رهبری معظم انقلاب نیز همواره بر این موضوع تاکید کردند. در واقع با توجه به فناوری های جدید ساختار حکمرانی کشور می تواند بسیار کارآمدتر، هوشمندتر و محاسباتی تر باشد؛ به گونه ای که با رویکرد تخصصی تر می توانیم حوزه اجرایی کشور را بازسازی کنیم.

وی در ادامه تصریح کرد: حوزه دوم این است که مجلس شورای اسلامی وظیفه مهم محتوایی دارد؛ به طوری که بتواند روی نیازهای اساسی مردم تمرکز داشته باشد. در واقع تامین نیازهایی نظیر سلامت محیط زیست، هوای سالم، اخلاق و معنویت اجتماعی، غذای سالم، امنیت غذایی و فناوری های جدید از جمله این حوزه هاست که مجلس باید در تامین این نیازها تمرکز کند.

رئیس دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران همچنین با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی باید تعریفی از اولویت ها و نیازهای جامعه داشته باشد، خاطرنشان کرد: در این صورت است که می‌تواند سیاستگذاری و در نهایت نظارت درستی داشته باشد.

دبیر سابق شورای عالی انقلاب فرهنگی همچنین تاکید کرد: یکی از اقداماتی که نمایندگان جدید مجلس شورای اسلامی باید از آن پرهیز کند، این است که کارهای استانی و محلی را از اولویت‌های خود حذف کنند، چرا که وقتی نماینده ای از شهر یا استانی وارد مجلس می شود، وظیفه ملی و بین المللی پیدا می کند و باید در این راستا تمرکز داشته باشد. این امر موضوعی است که رهبری نیز بارها در خصوص آن تذکر داده اند.

انتهای پیام



منبع