ارائه گزارش عملکرد نمایندگان نقش مهمی در افزایش مشارکت دارد



قائم‌مقام سازمان تبلیغات اسلامی گفت: مردم باید بتوانند کارنامه مسئولان را بررسی کنند و خروجی عملکرد آنان در زمان تصدی را بدانند، این موضوع علاوه بر اینکه می‌تواند بر میزان مشارکت تأثیرگذار باشد، باعث منطقی شدن وعده‌های نامزدهای انتخاباتی نیز خواهد شد.

حجت‌الاسلام روح‌الله حریزاوی، قائم‌مقام سازمان تبلیغات اسلامی در گفت‌وگو با ، با اشاره به ماهیت جمهوری اسلامی اظهار کرد: بر اساس نگرش جمهوری اسلامی به مردم، انتخابات مظهر مردم‌سالاری دینی است و اگر پدیده‌ای مانند انتخابات نباشد، مشروعیت حاکمیت زیر سؤال خواهد رفت، برای تقویت حکمرانی نیازمند تمرکز و ارتقای نقش مردم در انتخابات هستیم.

وی افزود: در طول تاریخ مردم ایران همواره به ظلم‌ستیزی، استقلال‌طلبی و آزاداندیشی شناخته شده‌اند و این خصایص فردی باعث شده که همواره در مقابل دشمنان خارجی مقاومت کنند. لذا در شرایط فعلی کشور و با توجه به افزایش فشارها و تحریم‌ها و همچنین نقش ایران در تحولات سرنوشت‌ساز جبهه مقاومت، شرکت پررنگ مردم در انتخابات جلوه معناداری از حمایت جامعه از نظام اسلامی است.

قائم‌مقام سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به اهمیت حضور پرشور در انتخابات بیان کرد: انتخابات پرشور نشان از مشروعیت حکومت و مقبولیت حاکمان است و علاوه بر تقویت نظام حکمرانی، باعث افزایش توان و ظرفیت ایران در تحولات بین‌المللی است.

حریزاوی با بیان عوامل مؤثر در مشارکت در انتخابات اظهار کرد: اولین عامل در افزایش مشارکت مردم، تفهیم و تبیین ارزش این حضور است و رسیدن به این فهم مشترک میان مردم و حاکمیت بهترین مشوق برای حضور در پای صندوق‌های رأی است،‌ زمانی که مردم بداند که رای آنها چه تاثیر مهمی بر جریان تصمیم‌گیری کشور خواهد گذاشت،‌ میزان مشارکت نیز افزایش خواهد یافت.

وی افزود: دومین عامل گزارش شفاف از عملکرد مسئولان و اقداماتی است که انجام داده‌اند. مردم باید بتوانند کارنامه مسئولان را بررسی کنند و خروجی عملکرد آنان در زمان تصدی بدانند، این موضوع علاوه بر اینکه می‌تواند بر میزان مشارکت تأثیرگذار باشد، باعث منطقی شدن وعده‌های نامزدهای انتخاباتی نیز خواهد شد.

به گفته وی؛ زمانی که مردم بدانند که مسئولان برای حل مشکلات آنها در حال اقدام هستند با شرکت در انتخابات از نمایندگان خود حمایت خواهند کرد.

حریزاوی با بیان اینکه انتخابات پرشور قدرت نرم نظام و شور ملی را افزایش خواهد داد و در ارتقای شاخص‌های عمومی و هم‌افزایی تأثیرگذار است، بیان کرد: ما وقتی بتوانیم مردم را برای یک رویداد بزرگ ملی مانند اعتکاف، شب قدر و انتخابات کنار هم جمع کنیم، می‌بینیم که این اجتماع چه آثار و برکاتی بر جان‌ودل مردم دارد. به گفته شهید مطهری انسان از چوب و آهن نیست، از کنار هم جمع‌شدن ما انگیزه‌هایمان افزایش خواهد یافت و این شور اجتماعی در انتخابات در پویایی و تعالی جامعه نقش مهمی خواهد داشت.

انتهای پیام



منبع