امدادرسانی هلال احمر گلستان به ۱۶۴ مصدوم



/گلستان مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان از امدادرسانی نیروهای این جمعیت به ۱۶۴ مصدوم حوادث مختلف خبر داد و افزود: عملیات امداد و نجات این افراد در چارچوب اجرای طرح ملی یکپارچه خدمات نوروزی بوده است.

قاسم غریب‌آبادی در گفت‌وگو با به برخی اقدامات معاونت امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان گلستان در چارچوب اجرای طرح ملی یکپارچه خدمات نوروزی پرداخت و اظهار کرد: از زمان آغاز طرح در ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ تا ۹ فروردین ۱۴۰۳ تعداد ۱۲۹ مورد حادثه در استان گلستان رخ داده که توسط نیروهای زبده حوزه معاونت امداد و نجات هلال احمر، خدمات به هموطنان ارائه شده است.

وی با بیان اینکه این خدمات توسط نیروهای مستقر در پایگاه‌های جمعیت هلال احمر در اقصی نقاط استان گلستان انجام شده است، ادامه داد: طی مدت مذکور ۶۱ مورد حادثه جاده‌ای و پنج مورد حادثه کوهستانی داشته‌ایم که به آنها امدادرسانی شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان تعداد کل مصدومین این حوادث را ۱۶۴ نفر برشمرد و خاطرنشان کرد: متأسفانه در این حوادث ۵ نفر از هموطنان جان خود را در محل وقوع حادثه از دست داده‌اند.

وی از انتقال ۵۵ نفر به مراکز درمانی استان خبر داد و افزود: ۲۵ نفر از مصدومان به شکل سرپایی درمان شده‌اند.

غریب‌آبادی با تأکید بر اینکه در مدت مذکور ۶۱ مورد سایر گونه‌های حوادث ثبت شده است، تصریح کرد: در مدت زمان قید شده ۱۵۷ نفر به پایگاه‌های سطح استان مراجعه حضوری کرده‌اند.

وی تعداد نیروی بکارگیری شده حوزه معاونت امداد و نجات هلال احمر در قالب این طرح را ۲۷۶ نفر عنوان کرد و گفت: تعداد ۷۰ دستگاه آمبولانس، ۱۴ دستگاه ست نجات و چهار دستگاه سایر خودروها در این طرح بکارگیری شده‌اند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان با تأکید بر اینکه فعالیت‌های جمعیت هلال احمر در حوزه‌های حجاج، داروخانه، مراکز توانبخشی، آموزش مردمی در کمپ‌ها، بسته‌های معیشتی و سفره‌های افطاری، حوادث جاده‌ای و خدمات جوانان در پست‌های نوروزی نیز در قالب گزارش جمع‌بندی شده است، اضافه کرد: معاونت امور جوانان، معاونت امداد و نجات، معاونت امور داوطلبان، معاونت آموزش و پژوهش و معاونت بهداشت، درمان و توانبخشی استان گلستان نیز در ایام نوروز در آماده باش کامل بودند.

انتهای پیام



منبع