فعالیت ۶۰۰ نفر از امدادگران و جوانان عضو جمعیت در طرح نوروزی هلال‌احمر گیلان



/گیلان مدیرعامل هلال احمر استان گیلان، گفت: روزانه بیش از ۶۰۰ نفر از امدادگران و جوانان جمعیت هلال احمر به صورت شبانه روزی در طرح نوروزی هلال‌احمر استان گیلان به هموطنان خود خدمت می‌کنند.

سیاوش غلامی امروز ۲ فروردین در جریان بازدید از پایگاه امداد و نجات جاده ای صیادلر در محور پرتردد آستارا به اردبیل، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به کوهستانی بودن گردنه حیران در محور آستارا به اردبیل، نیروهای پایگاه جاده ای صیادلر برای اسکان و تغذیه افراد در راه مانده و امدادرسانی به مصدومان تصادفات جاده ای در حالت آماده باش کامل هستند و ۲ دستگاه آمبولانس و خودرو ست در پایگاه نیز صیادلر فعال است.

وی با بیان اینکه شهرستان مرزی و گردشگرپذیر بندر آستارا با حدود ۹۵ هزار نفر جمعیت در شمال غربی استان گیلان و همسایگی کشور جمهوری آذربایجان واقع شده و محور آستارا به اردبیل از مسیرهای پرتردد شمال ایران محسوب می شود، افزود: ۵۱ پایگاه و پست امداد و نجات و هلال احمر استان گیلان همزمان با آغاز طرح نوروزی در حال خدمت رسانی به مردم هستند.

غلامی، گفت: طرح نوروزی امداد و نجات و جوانان جمعیت هلال احمر تا ۱۵ فروردین ماه سال جاری در استان گیلان اجرا خواهد شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان از افزایش ۲۰ درصدی پایگاه‌ها و پست‌های امداد و نجات هلال احمر گیلان نسبت به سال گذشته خبر داد و خاطرنشان کرد: در ۱۷ شعبه جمعیت هلال احمر استان گیلان نیروها مشغول انجام وظیفه هستند.

غلامی، اظهار کرد: شامگاه سه شنبه و امروز در ارتفاعات استان بارش برف را شاهد بودیم و مسافرانی نیز در نقاطی چون اسالم به خلخال، آغوزی و دیلمان به سیاهکل و املش، خودروهایشان ایمنی کافی و زنجیر چرخ نداشته و دچار مشکلاتی شدند که نیروهای جمعیت هلال احمر و راهداری مشغول امدادرسانی به این عزیزان شدند.

انتهای پیام