مراجعه ۱۲ هزار زائر به هلال احمر گلستان در مسیر نجف به کربلا


/گلستان مسئول درمانگاه شهید صلح جمعیت هلال احمر گلستان مستقر در عمود ۱۱۲۰ مسیر نجف به کربلا از مراجعه بیش از ۱۲ هزار زائر اربعین به این درمانگاه خبر داد.

دکتر حمید استیری شامگاه جمعه ۱۰ شهریور ماه ۱۴۰۲ در جمع خبرنگاران به تشریح خدمات درمانگاه شهید صلح جمعیت هلال احمر گلستان مستقر در عمود ۱۱۲۰ در مسیر نجف به کربلا پرداخت و اظهار کرد: از پنجم شهریور تا به حال، بیش از ۱۲ هزار نفر از زائرین اربعین سرور و سالار شهیدان امام حسین(ع) از خدمات بهداشتی، درمانی و امدادی این درمانگاه بهره‌مند شدند.

وی با بیان اینکه خدمات در این درمانگاه توسط ۶۴ نفر اعم از پزشک، پیراپزشک، عوامل پشتیانی و اجرایی از استان گلستان ارائه می‌شود، ادامه داد: این درمانگاه با توجه به اینکه در ۱۵ کیلومتری کربلا قرار دارد در روزهای منتهی به اربعین حسینی بر تعداد مراجعین آن افزوده می‌شود.

مراجعه ۱۲ هزار زائر به هلال احمر گلستان در مسیر نجف به کربلا

مسئول درمانگاه شهید صلح هلال احمر گلستان مستقر در عمود ۱۱۲۰ مسیر نجف به کربلا با تأکید بر اینکه با نزدیک شدن به روز اربعین، روزانه بیش از ۲ هزار نفر زائر از خدمات درمانگاه بهره‌مند می‌شوند، خاطرنشان کرد: با عنایت به اینکه زائرین بخش اعظمی از پیاده روی مسیر را در حدفاصل شب تا صبح طی می‌کنند، تعداد مراجعین در این ساعات به اوج خود می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه از زمان شروع خدمات درمانگاه، ۸ بیمار با آمبولانس مستقر در این مرکز به بیمارستان الحسین(ع) کربلا اعزام شدند، اضافه کرد: گرمازدگی، تاول پا، دردهای عضلانی، سرماخوردگی و بیماری‌های گوارشی از بیشترین عوامل مراجعین به درمانگاه است.

استیری ارائه خدمات تیم‌های اعزامی برای خواهران و برداران زائر در بخش‌های پذیرش، اتاق تریاژ، ویزیت پزشک، خدمات داروئی و بهداشتی، اتاق احیا، بهداشت آب و غذا، تزریقات و پانسمان را ۲۴ ساعته دانست و گفت: خادمان درمانگاه شهید صلح جمعیت هلال احمر استان گلستان دوشادوش مؤمنان در سایر موکب‌ها در حال خدمت‌رسانی به زائران هستند و شور و حال این خدمات با نزدیک شدن به روز اربعین بیشتر می‌شود.

گفتنی است، این درمانگاه با مساحت تقریبی ۳۰۰ مترمربع در جوار موکب بزرگ خدام الحسین واقع شده و در حال ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به زائرین است.

انتهای پیام