اعتبار برای اجرای ایده‌های سازمان‌های فرهنگی تأمین شود



/فارس استاندار فارس خواستار ارائه آمار دقیق کمی و کیفی درباره میزان اثرگذاری اقدامات شورای فرهنگ عمومی استان شد و به مسئله تأمین اعتبار برای اجرای ایده‌های و برنامه‌های دستگاه‌های فرهنگی تاکید کرد.

یکصد و چهل و یکمین نشست شورای فرهنگ عمومی استان فارس امروز، ۱۸ آذرماه در سالن جلسات دفتر نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز برگزار شد.

در این نشست که با حضور امام جمعه شیراز، استاندار فارس، رئیس کل دادگستری استان، فرمانده نیروی انتظامی استان، جمعی از مدیران کل دستگاه‌های مختلف و مسئولان فرهنگی استان فارس حضور داشتند، حمیدرضا قانعی میرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس به عنوان دبیر جلسه به بیان گزارش عملکرد این شورا و همچنین دستور جلسه این نشست پرداخت و در ادامه، برخی از مسئولان فرهنگی، نظرات و دیدگاه‌های خود را بیان کردند.

استاندار فارس نیز به بیان برخی نکات ضروری در خصوص عملکرد شورای فرهنگ عمومی استان فارس پرداخت. محمدهادی ایمانیه در ابتدا خواستار برگزاری جلسات مستمر در دبیرخانه شورا شد و گفت: آیت الله دژکام از ابتدا روی این مسائل تاکید داشتند و اصرار بنده هم بر این است که این شورا، حالت قرارگاهی پیدا کرده و با برگزاری جلسات مستمر و روزانه در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، خوراک جلسه فعلی از آن جلسات تامین شود.

ایمانیه همچنین به لزوم تامین اعتبار برای دستگاه‌های فرهنگی تاکید کرد و افزود: ارگان‌ها و گروه‌های فرهنگی ایده‌ها و برنامه‌های زیادی دارند اما تا اعتبار برای اجرای آنها فراهم نشود، هیچ اتفاقی نمی‌افتد.

وی در ادامه از مدیریت اداره ارشاد فارس خواست تا آثار کمی و کیفی ناشی از مصوبات شورای فرهنگ عمومی، به تدریج در همین جلسات ارائه شود.

ایمانیه در این ارتباط توضیح داد: باید مشخص شود که فلان تصمیم و اقدامی که در پی آن صورت گرفته، منجر به چه میزان افزایش یا کاهش در آن مورد خاص شده است. در این مورد، باید با عدد و رقم و درصد صحبت کنیم تا ببینیم کجای کار هستیم. آمار کمی و عملی ارائه دهید تا بتوانید محکم در برابر انتقادات، بایستید.

استاندار فارس همچنین به قول وزیر ارشاد برای کمک مالی به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس اشاره کرد و گفت: وزارت‌خانه منتظر ارائه جزییات برنامه‌های اداره ارشاد هستند تا آن کمک مالی انجام شود.

ایمانیه در پایان صحبت‌های خود به لزوم تدوین مکتب اخلاقی شهید دستغیب اشاره کرد و در خصوص ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) نیز خواستار برنامه ریزی ویژه برای دختران دانش‌آموز و دانشجویان دختر شد.

به گزارش ، نشست ‌۱۸ آذر شورای فرهنگ عمومی استان فارس، هفتمین نشست این شورا در سال جاری بود.

انتهای پیام



منبع