آرامش اقتصادی در گرو تقویت صادرات است



/کرمان رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: اگر بخواهیم آرامش در حوزه اقتصاد کشور ایجاد کنیم، راهی جزو تقویت صادرات نداریم.

محمدرضا پورابراهیمی ۱۴ اردیبهشت ماه در آئین بزرگداشت روز صادرات و تقدیر از صادرکنندگان نمونه استان کرمان به موضوعات ارزی صادرکننده پرداخت و اظهار کرد: ارز چالش اصلی صادرکنندگان است.

او بیان کرد: هفته گذشته لایحه دو فوریتی تشکیل وزارت بازرگانی در صحن علنی مجلس به تصویب رسید و احتمالا روز یکشنبه در دستور کار صحن قرار خواهد گرفت.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: وظیفه وزارت بازرگانی، مدیریت بازرگانی داخلی و خارجی است. اگر این مهم محقق شود و با تمرکزی که اتفاق می‌افتد بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

او ادامه داد: با تشکیل وزارت بازرگانی، نگرانی‌هایی از جدا شدن سیاست‌های تولیدی از سیاست‌های تجاری وجود دارد. اما تجربه سال‌های اخیر نشان داد که مدیریت این حجم گسترده و متنوع فعالیت‌ها، از عهده یک وزارتخانه بر نمی‌آید.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ماموریت‌های وزارت بازرگانی تصریح کرد: بعد از اقدامات ارزی در سال های گذشته اکنون به سمت آرامش مدیریت منابع ارزی حرکت می‌کنیم و امیدواریم طی دو ماه آینده در این ساختارهای جدید برنامه‌ریزی کنیم.

او در ادامه سخنانش گفت: اگر بخواهیم آرامش در حوزه اقتصاد کشور ایجاد کنیم راهی جز تقویت صادرات کشور نداریم و در بحث پیمانسپاری ارزی در بخش محصولات کشاورزی در صحن علنی مجلس تصویب شد و از حوزه مجمع تشخیص مصلحت نظام سر در آورد و کار سخت و عملا دچار چالش شد.

پورابراهیمی افزود: اگر سختگیری نکنیم حتما صادرات کشور دو برابر خواهد شد.

او در بخش دیگر سخنانش از استان کرمان گفت و عنوان کرد: عمدتا ۷۰ درصد صادرات استان مربوط به پسته و مغز پسته است و معادل ۱۵ درصد محصولات مسی و ۱۵ درصد سایر محصولات است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: لازم است پایان ۱۴۰۲ عملکرد صادراتی بررسی شود و روند رو به رشد صادرات را شاهد باشیم.

دستگاه ها سنگ جلوی پای صادرکننده نیندازند

محمدمهدی فداکار استاندار کرمان نیز در این مراسم اظهار کرد: اگر صادرکننده و صادراتی وجود نداشته باشد، تولید هم نخواهیم داشت.

او تاکید کرد: تولید اگر با کیفیت باشد هم در داخل و هم در خارج از کشور مشتری خواهند داشت.

فداکار با اشاره به اینکه بخش عمده صادرات کرمان در خارج از استان انجام می‌شود، اظهار کرد: دستگاه‌ها مانع صادرات نباشند و مانع تراشی نکنند.

استاندار کرمان تاکید کرد: اگر دستگاه‌های دخیل در صادرات کمک کنند و برخی از موانع را بردارند، وضعیت صادرات استان بهتر خواهد شد.

انتهای پیام