معلمان و فرهنگیان نمونه شهرستان مرزی آستارا تجلیل شدند


/گیلان معلمان نمونه و مفاخر فرهنگی آموزش و پرورش شهرستان مرزی آستارا به مناسبت هفته گرامیداشت مقام معلم، طی آئینی با حضور مسئولان استانی و شهرستانی تجلیل شدند.

عنایت رضایی پور امروز ۱۴ اردیبهشت در آئین تجلیل از معلمان و مفاخر فرهنگی این شهرستان معلمان را سرمایه‌ های اجتماعی کشور عنوان و اظهار کرد: این قشر با وجدان کاری بالا ثابت کرد هرجا به یادگیری و آموزش نیاز باشد، آن را به مدرسه تبدیل می‌ کند و اجازه نمی دهد آموزش تعطیل شود.

وی با بیان اینکه تلاش فعالان عرصه تعلیم و تربیت قابل مقایسه با هیچ مسئولیتی نیست و معلمان شخصیت اجتماعی افراد جامعه را شکل می دهند و نقش غیر قابل انکاری در تربیت نیروی انسانی دارند، افزود: در زمینه نوسازی مدارس و همچنین استرداد املاک آموزش و پرورش شهرستان شاهد اقدامات بسیار خوبی هستیم.

وی با تجلیل از مدیریت و تعامل بسیار خوب مدیریت آموزش و پرورش آستارا با دستگاه های اجرایی مختلف شهرستان، گفت: در اجرای طرح سند تحول بنیادین با همکاری دبیران و مدیران مدارس، اقدامات خوبی در آستارا انجام شده و مشارکت خیران در رفع کاستی های مدارس قابل تقدیر است.

نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی در این مراسم با اشاره به جایگاه معلم و آموزش و پرورش در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، اظهار کرد: معلمان حق بزرگی بر گردن تک تک ما دارند و انسان به هر درجه ای از پست و مقام که برسد در مقابل معلم خود باید سر تعظیم فرو آورد.

غلامرضا مرحبا معلمان را پدران معنوی جامعه عنوان کرد و افزود: نباید معلمان جامعه ما دغدغه مالی داشته باشند.

وی، تصریح کرد: اگر از معلمان حمایت شود، آنان خواهند توانست بدون دغدغه دانش آموزان را که آینده سازان ایران اسلامی هستند خوب تعلیم و تربیت کنند.

بیژن خالق وردی پور مدیر آموزش و پرورش آستارا نیز در این مراسم با تاکید بر اینکه شهرستان آستارا در زمینه استرداد اموال و املاک آموزش و پرورش رتبه اول استان گیلان را دارد، اظهار کرد: پیگیر هستیم تا تمامی اموال و املاک مربوط به آموزش و پرورش آستارا در تمام نقاط شهرستان به صورت قانونی در اختیار آموزش و پرورش قرار گیرد.

به گزارش ، تجلیل از سه خانواده شهید فرهنگی، ۱۱ معلم و مدیر منتخب آموزشگاه ها در سطح استانی و شهرستانی، ۹۱ بازنشسته فرهنگی، ۱۳ پیشکسوت فرهنگی، چهار دانش آموز خلاق و همچنین اجرای سرود توسط دانش آموزان از بخش های دیگر این آئین بود.

معلمان و فرهنگیان نمونه شهرستان مرزی آستارا تجلیل شدند

معلمان و فرهنگیان نمونه شهرستان مرزی آستارا تجلیل شدند

معلمان و فرهنگیان نمونه شهرستان مرزی آستارا تجلیل شدند

انتهای پیام