کسب و کار پر رونق می خواهید؟ از فواید و مضرات رژیم کتوژنیک اجتناب کنید!

رژیم کتوژنیک برای ورزشکاران رژیم کتوژنیک راه مناسبی برای کاهش وزن و کاهش ریسک ابتلا به بیماری می 9 ترفند درباره برنامه غذایی کتوژنیک ای کاش قبلاً می‌دانستید 1402 شود. آیا نیاز به کاهش وزن دارک؟ گوشت سرشار از مواد مغذی مورد نیاز بدن است؛ اما به دلیل چربی آشکار و پنهان، از کالری بالایی برخوردار است. در عین حال، رژیم های غذایی با انعطاف پذیری بیشتری نیز وجود دارند؛ از جمله روش های متعدد رژیم انعطاف پذیر، که یک رژیم غذایی مبتنی بر گیاه است اما افراد، مجاز به خوردن محصولات حیوانی در حد اعتدال هستند.انواع گیاهخواری وجود دارد؛ اما غالب آن ها شامل حذف تمام گوشت، مرغ و ماهی ها است. این الگو بر خوردن مقدار فراوان سبزیجات، میوه ها، غلات کامل یا سبوس دار و گوشت بدون چربی تأکید دارد و از نظر نمک، گوشت قرمز، قند اضافه شده و چربی محدود است. وقتی فرد مقدار زیادی حتی شکر قهوه ای اضافه می کند، یک وعده صبحانه سالم می تواند به یک وعده غذایی با کالری بالا تبدیل شود. غلاتی که حاوی قند کمتری هستند انتخاب کنید و از کیک و شیرینی هایی که حاوی مقدار زیادی قند، شکر یا نشاسته هستند، پرهیز کنید. و با افزودن هر کدام چند دقیقه مواد را هم بزنید تا به خوبی یکدست شود افزودن شکر باعث بالانس شدن مزه ها می شود.

رژیم ها و روش های رژیم درمانی انعطافی، خوردن بیشتر سبزیجات، حبوبات، میوه ها و غلات کامل را تشویق می کند اما پروتئین و محصولات حیوانی را به تناسب و تناوب امکان پذیر می نماید و آن را به عنوان مکمل سایر مواد غذایی، مجاز می داند. 7. مکمل یاری را شروع کنید. سعی کنید از خوردن غذاهایی که کالری بالایی دارند، خودداری کنید. رژیم لاغری مدیترانه ای مبتنی بر غذاهایی است که افراد در کشورهای حاشیه مدیترانه مانند ایتالیا و یونان از آن استفاده می کنند.اگرچه نقش اصلی این نوع رژیم درمانی کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی-عروقی است، اما مطالعات بسیاری نشان می دهد که در کاهش وزن و لاغری نیز موثر می باشد. تغذیه مناسب و سالم به کاهش کالری دریافتی روزانه خلاصه نمیشود بلکه مصرف غذاهایی که بدن انسان را تغذیه کند و ضمن تامین نیازهای فرد به حفظ روحیه خوب او کمک میکند هم بسیار مهم است. در این رژیم، مغز برای تامین انرژی مورد نیاز به کربوهیدرات نیازی ندارد بلکه این سوخت و انرژی را از کتون ها تهیه می کند. شما می توانید مقدار فراوان از سبزیجات کم کربوهیدرات را بدون اینکه بیش از 150 کالری دریافت نمایید، میل نمایید.یک رژیم لاغری که بیشتر آن بر اساس پروتئین و سبزیجات است، حاوی تمامی فیبرها، غالب ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز برای سلامتی است.

روش کتوژنیک چیست

مادرانی که به کودک خود شیر میدهند، مراقب باشند که ممکن است به کربوهیدرات بیشتری نیاز داشته باشند. در حقیقت عمل به قوانین رژیم کتو که سرشار از مصرف منابع چربی سالم و مقادیر کافی پروتئین است، بسیار آسانتر از سایر رژیمهای غذایی است. رژیم غذایی کتو یا کتوژنیک یک رژیم غذایی با کربوهیدرات بسیار کم است که بدن را به یک دستگاه چربی سوز تبدیل می کند.از آنجایی که میلیون ها نفر قبلا تجربه اش کرده اند، مزایای اثبات شده زیادی برای کاهش وزن، سلامتی و عملکرد دارد اینها شامل کاهش شدید مصرف کربوهیدرات و جایگزینی آن با چربی است. افراد سالم به طور طبیعی کتوز خفیف را در طول دوره های روزه داری (مثلاً خواب طولانی یا روزه) و ورزش بسیار شدید تجربه می کنند. یک پژوهش در سال 2015 نشان داد، رژیم های غذایی پر فیبر به افراد در رژیم لاغری و کاهش وزن بیشتر و بهبود علائم سندرم متابولیک کمک می کند.

رژیم کتوژنیک و ریزش مو

​C on᠎te nt was created wi th G᠎SA C ontent Gen᠎er᠎ator  Demoversion!

رژیم کتوژنیک برای تشنج

رژیم کتوژنبک در صورت رعایت صحیح به افزایش سطح کلسترول خوب خون و کاهش کلسترول بد کمک می کند. به دلیل اینکه مادران در دوران شیردهی باید حدود 1500 تا 1800 کالری در روز مصرف کنن و پایینتر رفتن از این عدد منجر به کاهش تولید شیر میشه. انواع ماهی، گوشت لخم و مرغ و ماکیان بدون چربی، حاوی چربی و کالری کمتری نسبت به گوشت قرمز است، بنابراین انتخاب این نوع بافت های پروتئینی، گزینه مناسب تری برای رژیم لاغری و کاهش وزن است. بدن انسان 70% آب داره ، خب کاملا واضحه که در هر رژیمی که ما بخوایم توسطش وزنی کم کنیم ، بیشتر کاهش وزن در واقع آب هست و در واقع کوچک شدن بافت های چربی هست که لزوما ممکن هست مولکول چربی کامل از بین نره . به جای نوشیدن آب میوه ، خود بافت میوه تازه را میل کنید. اگر در طول روز احساس گرسنگی کردید، می توانید به عنوان میان وعده از آجیل، انواع دانه ، پنیر یا کره بادام زمینی برای محدود کرد رژیم غذایی خود استفاده کنید (اگرچه استفاده از میان وعده ها در دراز مدت می تواند روند کاهش وزن را کند نماید).

انواع صبحانه در رژیم کتوژنیک

این روند کتوزیس نامیده می شود و روشی مخاطره آمیز است و ممکن است تهدید کننده حیات فرد باشد. در حقیقت بسیاری از عزیزانی که جهت رژیم کتوژنیک به بنده مراجعه می کنند به همین شکل که عرض شد، از قبل رژیم را شروع کردهاند و چون روند کاهش وزن متوقف شده، خواستار رژیم کتوژنیک آنلاین و تخصصی هستند. متابولیسم کتوژنیک قبل از اینکه به عنوان یک رژیم غذایی همگانی شناخته شده باشد، بره عنوان درمان بیماران دارای اختلال مغزی و کودکان صرعی به کار گرفته میشد. رژیم های کم کربوهیدرات از نظر پروتئین نسبت به رژیم های غذایی کم چربی دارای مقدار بالاتری هستند و گاها موثرند زیرا پروتئین به مهار اشتها، افزایش متابولیسم و تا حدی حفظ توده عضلانی کمک می کند.در رژیم های بسیار کم کربوهیدرات مانند کتوژنیک، بدن با تبدیل چربی به کتون، استفاده از اسیدهای چرب را به صورت گسترده برای تولید انرژی آغاز می کند. این افراد به جای مصرف شیر می توانند در وعده صبحانه شان از شیر بدون لاکتوز و یا شیرهای جایگزین مانند شیر بادام و یا شیر سویا استفاده نمایند. نان سفید، ماکارونی و شیرینی را با محصولات غلات کامل جایگزین کنید.

به عنوان مثال، در یک فرد متوسط، رژیم غذایی DASH در روز حدود 5 واحد سبزیجات، 5 واحد میوه، 7 واحد کربوهیدرات سالم مانند غلات کامل، 2 واحد لبنیات کم چرب و 2 واحد یا کمتر گوشت بدون چربی را پیشنهاد می دهد.علاوه بر این، فرد مجاز به خوردن مغزها و دانه ها 2 تا 3 بار در هفته می باشد. با مطالعات محققانی که مزایای رژیم غذایی کم گلیسمی بر روی آکنه را بررسی کردند، نشان داده اند که با کاهش سطح انسولین، به نظر می رسد شکل ظاهری آکنه کاهش می یابد. رژیم غذایی پالئو به مصرف مواد غذایی به شکل اجداد شکارچی گفته می شود.این تئوری، بیماری های مدرن را با رژیم غربی مرتبط می داند، زیرا طرفداران این نوع دریافت غذایی معتقدند، بدن انسان برای پردازش حبوبات، غلات و لبنیات تکامل نیافته است. این امر شاید خلاف نظر عموم مردم باشد که می گوید؛ زمانی که صبحانه نخورم، از زمان اتمام شام تا فردا هنگام ناهار، کالری دریافت نمی کنم و این گونه وزنم را کاهش می دهم. ۱. با کاهش چربی و تقریباً حذف کامل کربوهیدراتها (قند) غذا بخورید. تحقیقات نشان داده اند، رژیم غذایی پالئو می تواند به کاهش وزن و رژیم لاغری و کاهش چربی های مضر ناحیه شکم کمک کند.برای مثال، در یک مطالعه 3 هفته ای، 14 بزرگسال سالم با رعایت این نوع رژیم غذایی، به طور متوسط 2 کیلوگرم کاهش وزن و لاغری داشتند و دور کمر آنها 1سانتی متر کاهش یافت.

برنامه غذایی مدیترانه ای، سرشار از آنتی اکسیدان هاست، که با خنثی کردن رادیکال های آزاد به مبارزه التهاب و استرس اکسیداتیو می رود. همچنین چربی را به کتون در کبد تبدیل میکند که میتواند انرژی مغز را تأمین کند. همچنین حاوی ویتامین ها و مواد معدنی فراوانی می باشند که بدن شما مکررا به آن ها نیازمند است. هنوز رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر علت قطعی این مسئله برای متخصصان مشخص نیست اما احتمالا کتونهای که بدن برای به دست آوردن انرژی میسوزاند سبب محافظت از سلولهای مغز در برابر آسیب میشوند. گیاهخواری و خام گیاهخواری محبوب ترین نسخه هایی هستند که محصولات حیوانی را به به دلایل مختلف محدود می کنند؛ اما در مجموع، این روش ها هنوز مورد تایید علم نیست. همانطور که توضیح دادیم از این رژیم جهت درمان صرع در زمان های گذشته استفاده می شده و تحقیقات نشان داده که از بین 195 بیماری که مبتلا به صرع بودن و رژیم کتوژنیک را به عنوان راه درمانی انتخاب کردند، 13 نفر آن ها دچار سنگ کلیه شدند. جهت بهره برداری هرچه بیشتر از صبحانه، بهتر است غذاهای مغذی میل کنید. رژیم مدیترانه ای حاوی مقادیر بالای میوه ها، سبزی ها، مغز ها ، دانه ها، حبوبات، سبزیجات ریشه ای، غلات کامل، ماهی، سایر غذاهای دریایی و روغن زیتون فرا بکر است.غذاهایی مانند مرغ، تخم مرغ و لبنیات به اعتدال مصرف می شوند؛ و ضمنا گوشت قرمز محدود است.

کتوژنیک و کبد چرب

علاوه بر این، در رژیم لاغری مدیترانه ای، غلات تصفیه شده، چربی های ترانس، گوشتهای فرآوری شده، محصولات دارای قند مازاد و سایر غذاهای فرآوری شده ممنوع است.اگرچه این رژیم بطور ویژه نمونه برنامه ای جهت کاهش وزن و لاغری نیست، اما بسیاری از مطالعات نشان می دهد، استفاده از برنامه غذایی سبک مدیترانه ای ممکن است به کاهش وزن و رژیم لاغری کمک کند. پیروی از رژیم غذایی پالئو ممکن است چربی خون بالا را کاهش دهد اما بر سایر بیماری ها اثر چندانی ندارد.؛ زیرا، با این که رژیم غذایی پالئو سالم است، اما گروه غذایی غلات سبوس دار، حبوبات و لبنیات را محدود می کند. همچنین، خوردن سبزیجات بیشتر، افزایش دریافت فیبر و سایر مواد مغذی را به دنبال دارد. غذاهای سرشار از پروتئین در مجموع سرشار از دیگر مواد مغذی نیز هستند و به فرد اجازه می دهد، بدون مصرف کالری بالا، درشت مغذی و ریز مغذی های متنوعی دریافت کند. رژیم های غذایی کم چربی دهه هاست که رواج دارد.به طور کلی، رژیم غذایی کم چربی، محدود کردن مصرف چربی به 30 درصد کالری روزانه شما است.رژیم غذایی فوق العاده کم چرب، مصرف مجموع چربی روزانه را به کمتر از 10 درصد کالری می رساند.

این رژیم در ابتدا در دهه ۱۹۲۰ در مرکز پزشکی جان هاپکینز برای بیماران مبتلا به صرع طراحی شده بود. این روزها افراد زیادی برای رژیم و کاهش وزن به دستورهای آشپزی کتوژنیک برخورد می کنند و احتمال دارد بدون اصول و بی توجه به مراقبت های پزشکی و دستور متخصص تغذیه این کار را انجام دهند که می تواند به شدت مضر باشد. تعداد وعده های غذایی مجاز، به میزان کالری دریافتی روزانه شما بستگی دارد. استفاده از چربی رو حدود 70 تا 75 درصد و میزان پروتئین رو نیز حدود 20 درصد در نظر میگیره. روزه داری متناوب یک روش غذایی است که شامل دوره های روزه گرفتن و به طور عادی غذا خوردن می شود.اشکال مختلفی وجود دارد، از جمله روش هشت ، که شامل محدود کردن کالری دریافتی شما به هشت ساعت در روز است.روش دو در مقابل پنج، که میزان کالری روزانه شما را به 500 تا 600 کالری، دو بار در هفته محدود می کند. این کار، به نوعی، صرفه جدیی در وقت و هزینه شما نیز می باشد.مصرف منظم و مکرر وعده و میان وعده های غذایی در طول روز به شما کمک می کند تا کالری بیشتری را بسوزانید. اگر تازه وارد کتو شده اید، ممکن است ندانید که رژیم های کم کربوهیدرات/پرچرب مانند رژیم کتوژنیک نشان داده اند که از کاهش وزن، جلوگیری ازافت قند، و معکوس یا کاهش اثرات بیماری هایی مانند دیابت کمک می کنند.