کرمانشاه این هفته بارش‌های خوبی دارد



/کرمانشاه معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی استان کرمانشاه از ورود سامانه‌ای ناپایدار از امروز(پنجم فروردین) به کرمانشاه خبر داد که بارش‌های خوبی برای سطح استان به همراه دارد.

علی محمد زورآوند در گفت و گو با ، با اشاره به سامانه بارشی که جو استان را تحت تاثیر قرار می‌دهد، گفت: این سامانه از اواخر امروز وارد استان شده و فعالیت آن تا روز سه‌شنبه (هشتم فروردین) ادامه دارد.

وی اوج فعالیت این موج را مربوط به روزهای یکشنبه و دوشنبه دانست و خاطرنشان کرد: بارش‌های روز یکشنبه گسترده بوده و تمام سطح استان را در برمی‌گیرد، اما بارش روز دوشنبه عمدتا مربوط به نواحی غربی استان خواهد بود.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی استان کرمانشاه کاهش دمای روزانه به میزان چهار تا پنج درجه سانتی‌گراد، احتمال رواناب و تگرگ، وزش باد و رعد و برق را از پیامدهای فعالیت این سامانه ناپایدار اعلام کرد.

زورآوند تاکید کرد: با عبور این موج بارشی طی روزهای چهارشنبه تا تاپایان هفته پدیده جدی جز رگبار خفیف و پراکنده نخواهیم داشت.

وی اشاره‌ای هم به وضعیت بارش‌های استان در فصل بهار داشت و گفت: پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد بارش فروردین ماه به اندازه نرمال باشد و در اردیبهشت نیز بارش در حد نرمال و حتی بیشتر را داشته باشیم، اما در خرداد در بلندمدت هم بارش چندانی نداریم و امسال نیز روند همینگونه خواهد بود.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی کرمانشاه یادآور شد: با عبور موج ناپایداری که در هفته جاری داریم، به نظر می‌رسد برای هفته آتی بارش چندانی در سطح استان نداشته باشیم و پس از آن بارش‌های مناسبی دوباره در استان رخ دهد.

انتهای پیام