نخبگان ایلامی طرح‌های پیشران اقتصادی ارائه کنند



/ایلام استاندار ایلام با بیان اینکه نخبگان استان طرح‌های پیشران اقتصادی را ارائه کنند، گفت: نشست با نخگبان دانشگاهی زمینه‌ساز توسعه استان در همه ابعاد است.

به گزارش ، حسن بهرام‌نیا در نشست با نخبگان دانشگاهی استان با اشاره به رتبه ۱۷ دانشگاه علوم پزشکی ایلام از بین ۶۵ دانشگاه علوم پزشکی کشور اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی ایلام، طبق رتبه بندی اعلام شده  موفق به کسب رتبه جهانی  ۱۵۱ تا ۲۰۰ در بین دانشگاه های جوان جهان، رتبه ۱۴۵ در بین دانشگاه‌های آسیا و رتبه ۵۰۱ در بین تمامی دانشگاه علوم پزشکی جهان شده است.

وی خواستار ارائه‌ی نظرات و پیشنهادات نخبگان استان شد و خاطرنشان کرد: نخگبان استان می‌توانند با ارائه طرح‌های پیشران اقتصادی در توسعه و پیشرفت اقتصادی استان موثر و زمینه‌ساز ‌سرمایه‌گذاری و نشاط اجتماعی در استان باشند.

استاندار ایلام با اشاره به سند آمایش سرزمین و نقش آن  در توسعه اقتصادی و پیشبرد اهداف استان، تاکید کرد: سند آمایش سرزمین استان تدوین و  در این سند، پتانسیل‌های استان در ابعاد مختلف دیده شده است.

بهرام‌نیا در بخش دیگری از سخنان خود به نرخ تورم در ایلام اشاره و تاکید کرد:  مرکز آمار کشور یک مرکز رسمی برای اعلام نرخ تورم و رتبه هر استان در تورم است چون از زمان استقرار دولت سیزدهم ایلام نگین گرانی در کل کشور بود که طبق آخرین اعلام مرکز آمار کشور،  ایلام از نظر نرخ تورم در کشور هشت رتبه بهبود یافته است.

وی با اشاره به به نزدیک بودن سفر رئیس جمهور با بیان اینکه نقطه نظرات گروه های مختلف از جمله نخبگان دانشگاهی برای تصویب طرح های مهم استان ایلام گرفته خواهد شد ، تصریح کرد: کارهای بزرگی در استان شده و برای دور دوم سفر رئیس جمهور طرح های کلان و پیشران که نقش مهمی در توسعه و اشتغال دارند، مورد نظر است.

انتهای پیام

خبرنگار: زهرا شهبازی