نادیده گرفتن مسئولیت مالی با محدودیت مالی



/خراسان رضوی فقر روانی یا تأثیر عمیقی که نداشتن پول کافی بر ذهن می‌گذارد، در مرکز تحقیقات یک روان‌شناس به نام لئون هیلبرت قرار گرفت.

به نقل از ارث، یافته‌های هیلبرت چندین موضوع کلیدی را برجسته کرد؛ نداشتن پول کافی تصمیمات مالی را چالش‌برانگیز می‌کند و همچنین منجر به تعویق انداختن کارهایی که باید انجام شوند می‌شود و علاوه بر این، باعث دوری افراد از کارهای مهم خواهد شد. این موضوع همچنین منجر به احساس خارج از کنترل بودن می‌شود.

کار هیلبرت نشان می‌دهد افرادی که از نظر مالی مشکل دارند، اغلب پاداش‌های فوری و کوچک‌تر را به جای پاداش‌های بزرگ‌تری انتخاب می‌کنند که ممکن است بعداً به دست آید و استرس مالی و عاطفی آنها را بدتر کند.

لئون هیلبرت، روانشناس اجتماعی اقتصادی در دانشگاه لیدن هلند، بررسی خود در این زمینه را آغاز کرد تا چگونگی تأثیر محدودیت‌های پولی بر فرآیندهای تصمیم‌گیری را ارزیابی کند.

یافته‌های او نشان می‌دهد، افرادی که با مشکلات مالی مواجه هستند، اغلب دستاوردهای کوچک و فوری را به پاداش‌های بزرگ‌تر و آینده ترجیح می‌دهند.

هیلبرت گفت آنها اغلب ۱۰۰ یورو را در حال حاضر به جای ۲۰۰ یورو در آینده انتخاب می‌کنند.

افرادی که منابع مالی محدودی دارند بیشتر احتمال دارد که مسئولیت‌های مالی را نادیده بگیرند که در طول زمان منجر به مشکلات مالی بیشتر می‌شود.

یکی از جنبه‌های جالب تحقیق هیلبرت، مطالعه بین فرهنگی است که پاسخ به کمبود مالی را در ۵۲ کشور بررسی می‌کند.  هدف نهایی این تحقیق پرورش درک عمیق‌تر از شرایطی است که منجر به آسیب‌پذیری مالی می‌شود.

نتایج این تحقیق در نشریه انجمن فیزیک آمریکا منتشر شده است.

انتهای پیام



منبع