افزایش حجم مصرف گاز در گلستان/ اعمال محدودیت دور از انتظار نیست



/گلستان مدیرعامل شرکت گاز گلستان از افزایش قابل توجه حجم مصرف گاز در استان خبر داد و گفت: اگر صرفه‌جویی نشود، بازگشت اعمال محدودیت‌ها دور از انتظار نیست.

علی طالبی صبح امروز دوشنبه ۲۴ بهمن ۱۴۰۱ در گفت‌وگو با خبرنگاران از افزایش قابل توجه حجم مصرف گاز در استان گلستان خبر داد و اظهار کرد: اگر مردم به‌خصوص مشترکین صرفه‌جویی نداشته باشند و مشکلات ناشی از افت فشار گاز را جدی نگیرند قطعاً پایداری جریان گاز با مشکل مواجه می‌شود.

مدیرعامل شرکت گاز گلستان با تأکید بر اینکه مصرف گاز استان به مرز ۱۷ میلیون متر مکعب رسیده است، ادامه داد: سرد شدن هوای استان و بارش نزولات آسمانی در مناطق جلگه‌ای و کوهستانی و کاهش شدید دمای هوا طی چند روز گذشته سبب شد تا میزان مصرف گاز استان افزایش چشمگیری داشته باشند.

وی سرد شدن هوا را عاملی بر ناترازی گاز در مناطق مختلف استان برشمرد و افزود: با توجه به اینکه افزایش مصرف گاز طی چند هفته گذشته سبب اعمال محدودیت‌ها در مصرف و قطعی در برخی مناطق استان شده بود، افزایش گاز در چند روز اخیر این نگرانی در خصوص اعمال مجدد محدودیت‌ها و یا قطعی‌های احتمالی در برخی بخش‌ها را تقویت کرده است.

طالبی با هشدار در این خصوص که اگر صرفه‌جویی در مصرف توسط هم استانی‌ها رعایت نشود، علی‌رغم میل باطنی مجبور به اعمال محدودیت‌های مصرف در برخی بخش‌ها خواهیم شد، خاطرنشان کرد: مشترکین باید جهت استمرار جریان گاز همانند گذشته مدیریت مصرف گاز را جدی بگیرند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه در دوران بحران افت فشار گاز همراهی هم استانی‌ها بسیار قابل تحسین و ستودنی بود، تصریح کرد: یک بار دیگر نیز با صرفه‌جویی، نگرانی‌ها در خصوص افت فشار و احتمال قطعی گاز مشترکین در بخش‌های خانگی، صنعتی، CNG و مراکز تولیدی را به حداقل برسانیم.

گفتنی‌است، کاهش حداقل یک درجه دمای منزل، پویش هر خانه یک بخاری، تنظیم دمای رفاه منزل بین ۱۸ تا ۲۱ درجه، پوشیدن لباس‌های گرم زمستانه، نصب پرده‌های ضخیم و بلند، مسدود کردن روزنه‌های ورود هوای سرد با در نظر گرفتن هوای مورد نیاز برای سوخت وسایل گازسوز، بستن شیر شوفاژ اتاق‌هایی که مورد استفاده قرار نمی‌گیرند، بسته نگهداشتن در اتاق‌های خالی و خاموش کردن بخاری اتاق‌های خالی از راهکارهای مدیریت مصرف گاز است.

انتهای پیام