موج دوم تعطیلات آمار حوادث ترافیکی نیشابور را افزایش داد



/خراسان رضوی مدیر مرکز مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی نیشابور اعلام کرد: همزمان با شروع موج دوم تعطیلات آمار تعداد تصادفات در نیشابور افزایش یافته است.

سید حمید حسینی در گفت و گو با در خصوص اتفاقات رخ داده در این شهرستان خاطرنشان کرد: همزمان با ۲۱ فروردین‌ماه تعداد ۳۲ مورد تصادف و در تاریخ ۲۲ فروردین‌ماه تعداد ۱۹ مورد تصادف به ثبت رسیده است که این میزان تصادف تعداد ۷۲ مصدوم در طی دو روز برجای گذاشته است.

وی ابراز کرد: در پی حادثه واژگونی خودروی تیبا در بزرگراه نیشابور مشهد در ۲۱ فروردین آمبولانس پایگاه امام رضا (ع) و هشت شهری مأمور امدادرسانی به سه مصدوم این حادثه شد.

مدیر مرکز مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی نیشابور تصریح کرد: تمامی مصدومان حوادث ترافیکی دو روز گذشته نیشابور خدمات فوریت‌های پزشکی را دریافت نموده‌اند و تعداد ۴۹ نفر به مرکز آموزشی پژوهشی و درمانی حکیم منتقل شده‌اند.

 رئیس اورژانس پیش بیمارستانی نیشابور در همین خصوص خطاب به رانندگان، خواستار رعایت کلیه توصیه‌های ایمنی حین رانندگی، رعایت کامل قوانین راهنمایی و رانندگی و پرهیز از خوردن و آشامیدن هنگام رانندگی شد.

وی گفت: هم‌وطنان باید توجه کنند که اگر دچار حادثه شدند، بلافاصله با شماره‌گیری ۱۱۵ اورژانس و با شماره‌گیری تلفن ۱۱۰ پلیس را مطلع کنند.

حسینی با تأکید بر اینکه سرعت مهم‌ترین عامل خطر حوادث رانندگی است، زیرا با افزایش سرعت رانندگی، احتمال تصادف به همان نسبت افزایش می‌یابد، افزود:  بعد از دو ساعت رانندگی، در جای مناسب توقف کرده و به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه استراحت کنید.

وی در ادامه در خصوص طرح نوروزی گفت: در طرح امداد نوروزی امسال در ایستگاه های سلامت دانشگاه علوم پزشکی نیشابور تعداد ۳ هزار و ۲۲۷ خدمت بهداشتی و درمانی به مسافران نوروزی ارائه شده است. 

مدیر مرکز مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی نیشابور با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی نیشابور برای ارائه خدمات درمانی به زائران و مسافران نوروزی در نوروز ۱۴۰۳ تعداد پنج ایستگاه سلامت برپا کرد، افزود: مرکز ارتباطات اورژانس پیش بیمارستانی نیشابور نیز در بازه زمانی ۲۴ اسفند لغایت ۱۵ فروردین ماه به تعداد ۶ هزار و ۲۸۳ تماس تلفنی پاسخ داده است که از این تعداد تماس ۲۳۰۹ مورد منجر به اعزام آمبولانس گردیده است.

انتهای پیام



منبع