مصرف برق در خراسان شمالی رکورد زد



/خراسان شمالی مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت برق خراسان شمالی گفت: مصرف برق در این استان طی امروز رکورد زد.

محمد صدقی در گفت و گو با ، اظهار کرد: طی امروز تاکنون میزان مصرف برق از مرز ۳۰۰ مگاوات در ساعت گذشت و پیش بینی می شود به ۳۱۵ مگاوات نیز برسد.

وی افزود: حداکثر برقی که در این استان باید استفاده شود ۲۸۰ مگاوات است که طی امروز از این خط عبور کردیم.

صدقی ادامه داد: میزان مصرف برق در ۲۴ ساعت گذشته نیز ۲۹۱ مگاوات بود که این عدد در مدت مشابه سال گذشته ۲۵۷ مگاوات بوده است.

وی با اشاره به افزایش مصرف برق ۳۰ مگاواتی در روز گذشته تصریح کرد: این میزان، رقم بالایی است و می توان گفت به اندازه مصرف برق شهر اسفراین و یا شیروان است.

این مقام مسئول تصریح کرد: طی امروز با توجه به گرمای شدید هوا میزان برق استفاده شده در ادارات نیز افزایش یافته بود که از سوی شرکت تماس با ادارات برای مدیریت مصرف برق انجام شد.

صدقی گفت: از مشترکان درخواست می شود تا لامپ های اضافی را خاموش کنند و لوازم برقی پرمصرف را در زمان اوج مصرف برق، روشن نکنند.

وی همچنین از مردم استان درخواست کرد به منظور پایداری شبکه برق برای تمامی مشترکان، دمای کولرهای گازی حداقل روی ۲۴ درجه تنظیم شده و نیز از دور کند کولرهای آبی در این ایام استفاده شود. همچنین استفاده از وسایل پرمصرف برقی هم به ساعات ۱۰ شب تا ۱۰ صبح منتقل شود.

مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت برق خراسان شمالی تاکید کرد: به منظور حفظ پایداری شبکه برق و تداوم خدمات رسانی به شهروندان استان، نیازمند همکاری مجدانه در تمامی حوزه ها هستیم و مراکز اداری نیز باید نسبت به مدت مشابه پایه سال ۱۴۰۰، ۳۰ درصد کاهش مصرف داشته و مولدهای خودتامین برق را به منظور کمک به حفظ و پایداری شبکه برق، وارد مدار کنند.

وی تعداد مشترکان بخش خانگی برق استان را ۳۳۵ هزار و ۵۰۰ و بخش اداری را ۷۲۶ مشترک اعلام کرد.

انتهای پیام