مصدومان حوادث چهارشنبه سوری در شهرستان مرزی آستارا به ۱۴ نفر رسید



/گیلان مدیر شبکه بهداشت و درمان آستارا گفت: مصدومان حوادث چهارشنبه آخر سال در این شهرستان به ۱۴ نفر رسید که ۱۳ نفر از مصدومین شب گذشته ترخیص و یک کودک به دلیل سوختگی خفیف از ناحیه دست تحت درمان قرار دارد.

دکتر سیدحسین احمدی چهارشنبه ۲۳ اسفند ماه در گفت‌وگو با خبرنگار با بیان اینکه مصدومان شب گذشته بیشتر با حوادثی مانند سوختگی و خراشیدگی سطحی دست و پا و همچنین آسیب‌ چشمی به اورژانس آستارا منتقل شده بودند، اظهار کرد: ۱۳ نفر از مراجعه کنندگان پس از درمان شب گذشته ترخیص شدند و تنها یک کودک به دلیل سوختگی خفیف از ناحیه دست تحت درمان قرار دارد.

وی با قدردانی از تمامی عوامل امدادی و اورژانس شهرستان آستارا در چهارشنبه آخر سال، گفت: با وجود هشدارهای زیادی که به خانواده‌ها در رابطه با مراقبت از فرزندان و مخاطرات استفاده از مواد محترقه داده شد اما بازهم شاهد بی‌احتیاطی عده‌ای بودیم.

به گزارش ، اهالی شهرستان مرزی بندر آستارا در شمال غربی استان گیلان سه‌شنبه شب با حضور در معابر جلوی منازل خود و با برپا کردن آتش به استقبال سال نو رفتند.

علاوه بر آیین برپا کردن آتش توسط خانواده‌ها، جوانان این شهرستان همزمان با آخرین چهارشنبه سال ضمن روشن کردن و پریدن از روی آتش، به آتش‌بازی و روشن کردن ترقه در کوچه ها و خیابان‌های شهر پرداختند. نیروهای نظامی و انتظامی، اورژانس و آتش نشانی در سطح شهرستان آستارا که از چند روز قبل در تدارک تامین امنیت شهرستان بودند، شب گذشته در آماده باش کامل به سر بردند تا حادثه ای مردم را تهدید نکند.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۵ هزار نفر جمعیت در شمال غربی استان گیلان و همسایگی  کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.
انتهای پیام



منبع