ضرب الاجل رئیس کل برای اخذ سند اموال غیرمنقول دولتی/ کشیک نوروزی برای مقابله با زمین خواری



/سمنان رئیس کل دادگستری استان سمنان تاکید کرد: دستگاه های متولی با تمرکز گشت های نوروزی چنانچه با مواردی در حوزه تغییر کاربری زمین ها ، ساخت و ساز غیرمجاز و یا قلع و قمع باغات و درختان مواجه شدند مدارک و گزارش مستدل را سریعاً به شعب کشیک نوروزی فعال در حوزه های قضایی ارائه تا با ورود دستگاه قضایی بلافاصله اقدام قانونی صورت گیرد.

محمدجعفر عبدالهی ۲۵ اسفندماه در چهارمین نشست شورای حفظ حقوق بیت المال در اراضی ملی و منابع طبیعی استان سمنان که با حضور رئیس کل دادگستری استان سمنان، محمد شریف ابراهیمی دادستان مرکز استان، اعضاء شورای قضایی استان و مدیران و نمایندگان دستگاه ها و نهادهای ذیربط برگزار شد اظهار کرد: از اراده جمعی و هم افزایی دستگاه های عضو این شورا به منظور تسریع در روند اجرای مصوبات که ناظر بر منویات مقام معظم رهبری (حفظه الله) در موضوعات حفاظت و صیانت از اراضی ملی، منابع طبیعی و محیط زیست و بستر حریم رودخانه های استان سمنان بوده ، قدردانی می شود .

وی با اشاره به لزوم تحصیل سند برای مستحدثات دولتی و اجرای دقیق قانون جامع حدنگار اراضی زراعی و کشاورزی افزود: تلاش جامع و کاملی برای تحصیل سند مالکیت عرصه و اعیان مستحدثات متعلق به دولت انجام نشده و بایستی جدیت بیشتری برای تعیین تکلیف آن اتفاق بیفتد .

نماینده عالی دستگاه قضا در استان ادامه داد: با اجرای دقیق قانون حدنگار در عرصه های زراعی و کشاورزی می بایست اخذ سند مالکیت برای اراضی فراهم و در این خصوص سازمان های ثبت اسناد و املاک و جهاد کشاورزی استان با پیگیری این امر اهداف این شورا را محقق کنند .

عبدالهی با اشاره به اهمیت شناخت مالکین اراضی زراعی و کشاورزی استان از صدور سند مالکیت بیان کرد: از مالکین اراضی زراعی ، باغات کشاورزی دعوت می شود به ادارات ثبت اسناد و املاک مراجعه و از امتیازات درنظر گرفته استفاده و از این مزیت و فرصت بهره برداری کرده تا حق مالکیت خویش را ، مصون از تعرض و آسیب قرار دهند .

رئیس کل دادگستری استان سمنان خطاب به سازمان های اوقاف و امور خیریه، آموزش و پرورش و راه وشهرسازی استان خاطرنشان کرد: هر یک از این سازمان ها باید با کسب اطلاعات کافی در خصوص این اراضی، در راستای مبارزه قانونی با هرگونه تعدی ، نسبت به تعیین تکلیف و تثبیت آن اراضی با همکاری سازمان ثبت اسناد و املاک استان اقدام کنند.

رئیس شورای قضایی استان همچنین خطاب به مدیران سازمان بازرسی استان اظهار کرد: حفظ حقوق بیت المال و اراضی ملی و  منابع طبیعی میراث گران بهایی است که حفاظت و صیانت از آن جدی است و سازمان بازرسی استان سمنان چنانچه با ترک فعل هر یک از مدیران در این خصوص روبرو شد باید براساس تکالیف قانونی عمل کند .

عبدالهی به دستور صریح رئیس قوه قضائیه در این خصوص اشاره و تصریح کرد: ریاست قوه قضائیه در جلسه شورای عالی قضایی صراحتاً به ضرورت نظارت و مراقبت لازم هر یک از دستگاه های متولی در ایام تعطیلات نوروز از جمله محیط زیست ، منابع طبیعی ، جهاد کشاورزی و به طور خاص شهرداری ها به جلوگیری از تعرض سودجویان به این اراضی ملی و منابع طبیعی تاکید داشته و از مسوولان ذی ربط درخواست کرد که اقدامات صیانتی و پیشگیرانه را در دستور کار قرار دهند .

رئیس کل دادگستری استان سمنان افزود: دستگاه های متولی با تمرکز گشت های نوروزی چنانچه با مواردی در حوزه تغییر کاربری زمین ها، ساخت و ساز غیرمجاز و یا قلع و قمع باغات و درختان مواجه شدند مدارک و گزارش مستدل را سریعاً به شعب کشیک نوروزی فعال در حوزه های قضایی ارائه تا با ورود دستگاه قضایی بلافاصله اقدام قانونی صورت گیرد .

انتهای پیام