در حمایت از بخش کشاورزی ۴.۵ هکتار اراضی شهرستان طرقبه شاندیز آزادسازی شد



/خراسان رضوی مدیر جهاد کشاورزی طرقبه شاندیز از آزادسازی ۴.۵ هکتار اراضی کشاورزی این شهرستان در حمایت از بخش کشاورزی و تولیدات داخلی خبر داد.

 ابراهیم رحمانی در گفت و گو با اظهار کرد: با تخریب ۱۲ مورد تغییر کاربری‌های غیرمجاز و حمل دو عدد کانکس در جاده شاندیز ۴.۵ هکتار از اراضی کشاورزی درخت بید شهرستان طرقبه شاندیز، آزادسازی شد.

وی بیان کرد: تغییر کاربری زمین کشاورزی و باغ، صرفاً پس از اخذ مجوز از جهاد کشاورزی، امکان‌پذیر بوده و قانون‌گذار، در ماده ۴ قانون اصلاح قانون حفظ کاربری اراضی زارعی و باغ‌ها، به آن تصریح کرده است.

مدیر جهاد کشاورزی طرقبه شاندیز بیان کرد: در راستای اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها، ۴.۵ هکتار از اراضی کشاورزی آزاد شد.

وی اضافه کرد: تمامی مالکان یا متصرفان اراضی زراعی و باغ‌های موضوع این قانون که به صورت غیرمجاز و بدون اخذ مجوز از کمیسیون موضوع تبصره (۱)‌ ماده (۱) این قانون، اقدام به تغییر کاربری کنند، علاوه بر قلع و قمع بنا، به پرداخت جزای نقدی از یک تا سه برابر بهای اراضی زراعی و باغ‌ها به قیمت روز زمین با کاربری جدید که مورد نظر متخلف بوده‌ است و در صورت تکرار جرم، به حداکثر جزای نقدی و حبس از یک ماه تا ۶ ماه، محکوم خواهند شد.

رحمانی با تأکید بر اینکه در حمایت از بخش کشاورزی و تولیدات داخلی، از ساخت و سازهای غیرمجاز در شهرستان طرقبه شاندیز جلوگیری می‌شود، بیان کرد: هر گونه تصرف و ساخت و سازهای غیرمجاز در زمین‌های کشاورزی موجب اخلال در خودکفایی کشور در بخش کشاورزی و رواج بیکاری در جامعه می‌شود.

انتهای پیام



منبع