حریق در ۷۰۷ هکتار از اراضی لرستان/ احداث ۳۰۰۰ کیلومتر آتش‌بر



/لرستان مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان گفت: ۳۰۰۰ کیلومتر آتش‌بر برای مهار حریق در لرستان احداث شده است.

حسین میرزایی در گفت‌وگو با اظهار کرد: عمده حریق‌ها از مزارع به مراتع و مناطق جنگلی سرایت می‌کند.

وی با بیان اینکه عامل اکثر حریق‌ها انسانی است، افزود: تاکنون در لرستان مهار آتش‌سوزی‌ها با همت سمن‌ها، دوستداران طبیعت، فرمانداران، تیم واکنش سریع اداره کل منابع طبیعی و مدیریت بحران مهار شدند و مهار غیرقابل کنترلی نداشتیم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان گفت: همچنین به منظور پیشگیری از آتش‌سوزی‌ها در استان ۳۰۰۰ کیلومتر آتش‌بر احداث شده است.

میرزایی بیان کرد: یکی از موضوعاتی که در بحث مهار آتش بسیار حائز اهمیت است حضور به موقع تیم اطفای حریق است تا از سوخت بیشتر عرصه‌ها جلوگیری به عمل آورند.

وی افزود: امسال به دلیل بارندگی‌ها پوشش گیاهی در عرصه‌ها زیاد است و با کوچکترین بی‌احتیاطی امکان بروز حریق در عرصه‌های جنگلی و مرتعی وجود دارد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان با بیان اینکه امسال بیشترین حریق با ۱۳ فقره و در ۳۰۷ هکتار در شهرستان چگنی و کمترین در سه هکتار شهرستان دورود رخ داده است، تصریح کرد: از۱۶خرداد ماه تا ۳۱تیرماه درمجموع ۸۱فقره حریق در ۷۰۷هکتار رخ داده که ۲۳۸هکتار آن مرتع و ۴۶۹ هکتار اراضی جنگلی بودند.

میرزایی بیان کرد: حدود ۶۰درصدحریق‌های حادث شده در اراضی جنگلی سطحی بوده و خوشبختانه درختان جنگلی آسیب جدی ندیدند.

وی ادامه داد: براساس مطالعاتی که در چند سال اخیر درباره پیشگیری از حریق در عرصه‌ها توسط کارشناسان انجام شده ۱۵۰ نقطه حساس و بحران‌زا در لرستان شناسایی شده  و بیشترین تمرکز روی این نقاط است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان اضافه کرد: مدیریت حریق وظیفه یک دستگاه نیست بلکه همه باید برای حفاظت از منابع ملی پای کار باشند و در این راستا منابع طبیعی لرستان را حمایت کنند.

انتهای پیام