تولید قطعات ریخته تراکتورسازی از مرز ۴۹ هزار تن گذشت



/آذربایجان شرقی مدیرعامل شرکت ریخته گری تراکتورسازی ایران گفت: طی ۹ ماهه گذشته از سال، بالغ به ۴۹ هزار تن انواع قطعات ریخته مانند بلوک سیلندر موتورها، انواع سرسیلندرها، اکسل‌ها، قطعات ایمنی توپی چرخ کامیون‌ها و … در ریخته گری تراکتورسازی تولید و به بازارهای داخلی و خارجی عرضه شده که این رقم نسبت به مدت ۹ ماهه سال گذشته رشد ۱۰ درصد داشته است.

مهدی ضیغمی درباره موضوع تولید، تاکید کرد: آذرماه سال جاری شش هزار و ۱۵۹ تن قطعات ریخته در ریخته گری تولید شده که این رقم تولید در یک ماه بی سابقه بوده و برای اولین بار این رکورد در تاریخ شش دهه فعالیت ریخته گری اتفاق افتاده است.

وی آماری نیز از عرضه محصولات تولیدی مجموعه‌ی تحت مدیریتش به مشتریان داد و گفت: در مدت یاد شده نزدیک به ۵۴ هزار تن از انواع قطعات چدنی تولیدی ریخته گری به بازارهای داخلی و خارجی عرضه شده که از این میزان ۸۱ درصد تولیدات در صنعت تراکتور به کار گرفته شده و هفت درصد نیز در سایر صنایع کشور از جمله ایران خودرو، سایپا، ایران خودرو دیزل و … و ۱۲ درصد نیز به بازارهای جهانی ارسال شده است.

ضیغمی همچنین استفاده از توان و ظرفیت ریخته گری های سراسر کشور به منظور احیاء و حمایت از واحدهای کوچک از دیگر برنامه‌های ریخته گری تراکتورسازی عنوان کرد.

وی اضافه کرد: با این سیاست علاوه بر تامین بخشی از مازاد ظرفیت تولید از واحدهای یاد شده، زمینه ایجاد اشتغال زایی و رونق تولید در سایر شرکت‌های ریخته گری کشور و بخصوص کارگاه‌های کوچک در حدود ۱۸ شرکت در شهرهای تبریز ، مرند ، عجبشیر، ارومیه، اصفهان، شهر کرد، یزد و استان تهران فراهم شده است.

این فعال عرصه صنعت با اذعان به بحث تحریم و محدودیت‌ها که برای حضور در بازارهای بین المللی وجود دارد، افزود: علی رغم همه این مشکلات با توجه به ویژه‌های کیفی و کمی تولیدات ریخته گری تراکتورسازی، بیش از ۱۴ شرکت اروپایی از مشتریان قطعات این مجموعه هستند و از قطعاتی مانند فرانت ساپورت‌ها، توپی‌های چرخ و … را که در ریخته گری تراکتورسازی تولید می‌شود برای محصول نهایی خود استفاده می‌کنند.

به گزارش به نقل از روابط عمومی تراکتور سازی ایران، وی حجم صادرات ۹ ماهه گذشته ریخته گری را شش هزار و ۵۰۰ تن به ارزش ۸.۴ میلیون یورو اعلام و یادآور شد: فعالیت‌های صادراتی و جذب مطالبات طی ۹ ماهه گذشته در مجموع نزدیک به ۹.۵ میلیون یورو برای کشور عواید ارزی به دنبال داشته که این رقم نیز رکورد جدیدی در این حوزه محسوب می‌شود.

انتهای پیام



منبع