برگزاری مرحله نهایی مسابقات قرآن و عترت دانش آموزان گلستان



/گلستان مرحله نهایی چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان گلستان در دو بخش پسران و دختران به مدت دو روز، در شهرستان گرگان آغاز شد.

موسی کابلی صبح یکشنبه در حاشیه مراسم مسابقات قرآنی دانش‌آموزان در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: مرحله نهایی چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان گلستان در دو بخش پسران و دختران  از روز گذشته در شهرستان گرگان آغاز به کار کرده و امروز به کار خود پایان خواهد داد.

وی بیان کرد: از مجموع ۵۳ هزار نفری که در مرحله آموزشگاهی و شهرستانی شرکت کرده بودند، ۷۰۰ نفر به مرحله نیمه نهایی و استانی و  ۳۰۰ نفر از دانش‌آموزان دختر و پسر  نیز به مرحله نهایی راه یافتند که به مدت دو روز در کانون طه‌ی گرگان رقابت می‌کنند.

معاون پرورشی و فرهنگی سازمان آموزش و پرورش گلستان ادامه داد: این مسابقات در ۱۴ رشته مانند قرآن، عترت، نماز، قرائت، مداحی، حفظ، احکام و نهج البلاغه برگزار می‌شود و برترین‌ها به مرحله کشوری راه می‌یابند.

کابلی تصریح کرد: امروز علاوه بر مسابقات قرآنی دانش‌آموزان، هشتمین دوره مسابقات قرآن و عترت فرهنگیان نیز در گرگان آغاز شده است که منتخبین و رتبه‌های برتر این رشته‌ها هم به مرحله کشوری راه یافته و در سطح بالاتر باهم رقابت خواهند کرد.

به گزارش ؛ یکی از مهمترین اهداف آموزش و پرورش در کنار آموزش دروس کتب درسی به دانش‌آموزان، تعلیم و تربیت آن‌ها متناسب با فرهنگ و دین اسلامی می‌باشد. رؤسای آموزش و پرورش به منظور پرورش استعدادهای مذهبی دانش‌آموزان هرساله اقدام به برگزاری مسابقات و جشنواره های قرآنی مختلف می‌کنند که علاوه بر جنبه رقابت و سرگرمی برای دانش‌آموزان، برای شناخت و کشف استعدادهای برتر می‌باشد. یکی از مهمترین رویدادها در این بین مسابقات قرآن، عترت و نماز ۱۴۰۲ است.

مسابقات قرآن، عترت و نماز به عنوان یک رخداد فرهنگی در همه دوره‌های تحصیلی و در دو بخش فرهنگیان و دانش‌آموزان برگزار می‌شود و یک بخش بین‌الملل دارد که هر دو سال یکبار برگزار می‌شود که رفتارسازی دینی دانش‌آموزان یکی از دغدغه‌های برگزاری این مسابقات است.

انتهای پیام/