بازداشت فعال مخالف با مشارکت بحرین در ائتلاف دریایی آمریکا



در پی مخالفت مردم بحرین با پیوستن کشورشان به ائتلاف دریایی آمریکا در دریای سرخ، دولت بحرین نسبت به سرکوب افکار عمومی اقدام کرده و یک فعال مخالف مشارکت این کشور در این ائتلاف را بازداشت کرد.

به گزارش ، مقامات بحرین فعال سیاسی «ابراهیم شریف» را بازداشت کردند تا فردا پنجشنبه در دادگاه عمومی حاضر شود. بر اساس پست‌هایی که در توییتر منتشر شده، دلیل این بازداشت، مخالفت فعال بحرینی با حضور کشورش در ائتلاف دریایی تحت نظارت آمریکا در دریای سرخ است.

از سوی دیگر، ابراهیم شریف در پست‌های خود حق ملت بحرین را در حمایت از ملت فلسطین ابراز کرده که از ۷۵ روز پیش درگیر جنگ کشتار جمعی رژیم اشغالگر هستند.

به نقل از سایت خبری المیادین، وی در پست‌های خود از موضع یمن قدردانی کرد که ملت فلسطین را رها نکرد، برخلاف بحرین که با آمریکا همراه شده است کشوری که در کشتار مردم غزه، محاصره و گرسنگی آنها دست دارد.

او در حساب کاربری خود خواستار مشارکت گسترده در کمپین الکترونیکی تعاملی در محکومیت مشارکت بحرین در ائتلاف دریایی با هشتگ «بحرینی‌ها_علیه_ائتلاف» شد.

پیشتر یک مقام پنتاگون فاش کرده بود که آمریکا در تلاش است ۴۰ کشور را به نیروی بین‌المللی ملحق کند که قرار است به بهانه حفاظت از کشتیرانی در دریای سرخ تشکیل ‌شود.

این مقام آمریکایی که حاضر به افشای نامش نشده، به اسکای نیوز عربی اعلام کرده بود: نیرویی که قرار است تشکیل شود، منطقه‌ای به وسعت سه میلیون مایل از آب‌های بین‌المللی را زیر نظر خواهد گرفت.

ارتش یمن طی هفته‌های گذشته در حمایت از ملت فلسطین و پشتیبانی از مقاومت در نوار غزه، چند کشتی رژیم صهیونیستی را در دریای سرخ و تنگه باب المندب هدف قرار داد. در پی توقیف یک کشتی رژیم صهیونیستی توسط ارتش یمن و هدف قرار گرفتن چند کشتی دیگر این رژیم، رسانه‌های عبری زبان، یمن را یک تهدید راهبردی برای رژیم اشغالگر ارزیابی کرده‌اند.

سرتیپ یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن پیشتر تاکید کرده بود: تا پایان تجاوز به نوار غزه و جنایت علیه برادران فلسطینی، به عملیات نظامی علیه دشمن ادامه می‌دهیم.

به دلیل این تصمیم نیروهای مسلح یمن، چندین شرکت کشتیرانی فعالیت خود را در دریای سرخ متوقف کردند و همین امر خسارت اقتصادی زیادی به رژیم صهیونیستی وارد کرده است.

انتهای پیام



منبع