اسکان نوروزی ۴۰ هزار مسافر در مراکز رفاهی فرهنگیان گیلان



/گیلان معاون آموزش و پرورش گیلان گفت: از ابتدای تعطیلات نوروزی تا ساعت ۲۴ نهم فروردین ۱۴۰۲، ۱۱ هزار و ۵۰۰ خانواده به تعداد ۴۰ هزار نفر در مدارس و مراکز رفاهی آموزش و پرورش استان گیلان اقامت کرده اند.

حسین زره کارگر در گفت وگو با خبرنگاران، از اسکان نوروزی ۴۰ هزار مسافر در مراکز رفاهی فرهنگیان استان گیلان خبر داد و اظهار کرد: بیشترین مسافران نوروزی از استان های آذربایجان شرقی، اردبیل و آذربایجان غربی و بیشترین مقصد سفر هم در مراکز رفاهی آموزش و پرورش ناحیه دو و یک رشت، آستارا و بندر انزلی به ثبت رسیده است.

وی با اشاره به آمادگی آموزش و پرورش استان در پذیرایی از مهمانان فرهنگی در نوروز ۱۴۰۲، افزود: ۱۹۴ مدرسه در گروه های ویژه، الف و ب با ظرفیت ۱۱۸۷ کلاس آماده پذیرش از فرهنگیان هستند.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش گیلان تصریح کرد: ۱۱ مرکز رفاهی با ظرفیت ۱۴۰ سوئیت و ۵۱۲ تخت در شهرهای لاهیجان، تالش، کومله، رضوانشهر، فومن، بندرانزلی، رشت، دهکده ساحلی ۱ و ۲ انزلی و آستارا هم از امکانات آموزش و پرورش استان در نوروز ۱۴۰۲ به شمار می رود.

زره کارگر خاطرنشان کرد: امکاناتی نظیر وسایل سرمایشی و گرمایشی و صوتی و تصویری مناسب با درجه بندی کلاس ها در اختیار مسافران قرار خواهد گرفت.

وی درباره نحوه پذیرش در مراکز رفاهی عنوان کرد: متقاضیان می توانند برای رزرو مدارس از طریق ورود به سامانه eskan.medu.ir محل اقامت خود را در شهرهای مورد نظر انتخاب کنند. همچنین برای ذخیره اسکان در سوئیت ها و مراکز رفاهی، پذیرش حضوری خواهد بود.

معاون آموزش و پرورش گیلان با اشاره به اولویت پذیرش فرهنگیان در مراکز رفاهی ویژه نوروز خاطرنشان کرد: اگر متقاضی فرهنگی وجود نداشته باشد، ستادهای اسکان مناطق می توانند نسبت به پذیرش مسافران غیر فرهنگی اقدام کنند.

به گزارش ، مسافران نوروزی تا ۱۲ فروردین می توانند از خدمات مراکز رفاهی استان استفاده کنند.

انتهای پیام