آیا می‌خواهید کتوژنیک برای لاغری جذاب‌تر داشته باشید؟ این را بخوان!

رژیم کتوژنیک برای کاهش وزن سریع معروف است اما این رژیم غذایی عوارض خاص خودش را نیز دارد و این رژیم غذایی باید در یک مدت کوتاه نهایتاً 1 الی 3 ماهه (این زمان برای هر شخصی متفاوت 9 ترفند درباره برنامه غذایی کتوژنیک ای کاش قبلاً می‌دانستید 1402 است) استفاده شود. رژیم طولانی مدت کتو باعث سردرد می شود زیرا هنگام کتوز، بدن تمایل دارد مایعات را سریع تر خارج کند و علاوه براین کاهش سطح انسولین در اثر خوردن کربوهیدرات کم تر میتواند با سطح الکترولیت اشتباه گرفته شود و در نتیجه بدن کم آبی و در پی آن سردرد را تجربه خواهد کرد. مردم اغلب کتوز را با کتواسیدوز اشتباه میگیرند. هنگامی که به کتوز برسید، بیشتر سلول های بدن از کتون برای تولید انرژی استفاده میکنند تا زمانی که ما مجدد خوردن کربوهیدرات را شروع کنیم. بسیاری از افراد اندکی پس از شروع رژیم کتو حالت تهوع و استفراغ ( وهمچنین سرگیجه، ضعف و تحریک پذیری) را گزارش می دهند. حالت تهوع کتو که تحت عنوان آنفولانزای کتو نیز نامیده می شود بسیار شایع است و می تواند از چند روز تا 1-2 هفته ادامه داشته باشد. This da ta was g en erat​ed  by GSA Conte​nt G​en​er ator Demov er sion .

در ادامه نکاتی برای خروج بیخطر از رژیم کتوژنیک بیان کردهایم. مصرف این روغنها علاوه بر این که انرژیزا است، باعث بالا رفتن سطح کتون(سوخت مورد نیاز بدن در رژیم کتوژنیک) میشود. این طبیعی است، پس نگران نباشید. علاوه بر این برای ماندن در کتون زدگی ، پروتئین نیز باید نسبتا کم و بین 5-15 درصد از انرژی روزانه مصرف شود. مطالعه دیگری نشان داد زنانی که در دوران بارداری و شیردهی از رژیم غذایی مدیترانهای پیروی میکردند، در دوران شیردهی چربی کمتری به بدن خود وارد کرده و شیر کمچربتری تولید نموده بودند. بهاینترتیب، ما فقط میتوانیم به چند مطالعه موردی منتشر شده در مجلات پزشکی، کنار تجربیات افرادی که آن را امتحان کردهاند، تکیه کنیم. در هر صورت برای خارج شدن از رژیم کتوژنیک باید به چند نکته توجه کنید که در ادامه توضیح دادهایم. رژیم کتوژنیک چرخه ای CKD: در این روش هم شخص می تواند بعد از یک دوره رژیم، در یک دوره کوتاه مصرف کربوهیدرات را افزایش دهد مثلا بعد از 5 روز محدودیت و رژیم میتواند 2 روز مصرف کربوهیدرات را افزایش دهد. روش کار رژیم کتوژنیک اینطور است که شما کالری بیشتری را از پروتئین و چربی بدست آورید و کربوهیدرات کمتری را مصرف کنید.

در رژیم کتوژنیک چه بخوریم

مجله زوم لایف در دیروز, 14:33 سلام، اینها از عوارض اولیه کتوژنیک هستش چون بدن شما هنوز به کربوهیدرات نیاز داره! بهخاطر داشته باشید که هنوز تحقیقات بیشتری برای درک بهتر اینکه چگونه کتو ممکن است بر تولید و کیفیت شیر مادر تأثیر بگذارد، موردنیاز است. تحقیقات نشان داده است که رژیم کتوژنیک می تواند باعث کاهش قابل توجه تشنج در کودکان مبتلا به صرع شود. این رژیم غذایی در ابتدا برای کنترل تشنج در کودکان مبتلا به صرع استفاده شد ، زیرا متابولیسم مغز در برخی شرایط با ” کتوزیس ” می تواند ” به طور مساوی ” تنظیم شود. چنان چه بدن عادت به متابولیسم مقادیر زیادی چربی نداشته باشد ممکن است آن را به راحتی دفع کند که منجر به اسهال خواهد شد. با پیروی از این اصول علاوه بر آن که بدنتان دچار شوک ناشی از تغییر سبک زندگی نمیشود، احتمال بازگشت وزنتان هم کمتر خواهد شد. برای جلوگیری از این اتفاق میتوانید از میان وعدههایی قبل از خواب استفاده کنید که دارای کربوهیدرات و پروتئین باشد. زمانی که این اتفاق رخ می دهد بدن شما به صورت موثر چربی ها را جهت تامین انرژی می سوزاند. این تغییرات با عادت کردن بدن به روند رژیم کتو اتفاق می افتد.

یعنی بدن عادت میکنه به جای قند، چربی بسوزونه. در رژیم های کتوژنیک که مصرف کربوهیدرات به شدت محدود می شود و تاکید اصلی روی مصرف چربی ها قرار می گیرد خیلی از ورزشکاران به ویژه رشته های قدرتی و از جمله بدنسازان طی هفته های اول دچار افت قدرت و بازدهی می شوند و این تا وقتی که بدن به تغییر دادن منبع تامین انرژی از کربوهیدرات به چربی عادت کند ادامه دارد و اجتناب ناپذیر است. احتمالا برای استفاده از این رژیم غذایی و پیروی از روش آن به راهنمایی پزشکی نیاز دارید. با صرفهجویی در زمان، هزینه و انرژی، با حرفهای ترین و مجربترین کادر پزشکی صحبت کنید و از تجویزهای خودسرانه جلوگیری کنید. در واقع استفاده از بافت چربی به عنوان سوخت، موجب کاهش وزن میشود. اما آنفولانزا کتویی به چه معنا است؟ اما در این رژیم، سوخت بدن از ذخایر چربی و در صورت لزوم از پروتئین تامین میشود.

این رژیم همچنین برای افراد که از نظر فیزیکی سالم هستند ، مشکلی را به وجود نمیآورد. همچنین سطح تری گلیسیرید و کلسترول HDL نیز در آن ها بهبود پیدا میکند. بیماری قلبی: رژیم کتوژنیک میتواند فاکتورهای خطرناکی مانند چربی بدن، میزان کلسترول HDL، فشار و قند خون را بهبود بخشد. تحقیقات نشان داده است که این رژیم، قند خون را در بیماران مبتلا به دیابت نوع 2 بهبود میبخشد. بیماری قلبی: رژیم کتوژنیک می تواند عوامل خطر مانند چربی بدن، سطح کلسترول HDL، فشار خون و قند خون را بهبود بخشد. وجود چربی زیاد در برخی از رژیم های غذایی مانند رژیم کتوژنیک نشان دهنده کاهش وزن و بهبود برخی از نشانگرهای سلامت بدن مانند قند خون است.با این حال در روزه چربی علاوه بر ازدیاد چربی در برنامه غذایی، میزان کربوهیدرات و پروتئین نیز کمتر از رژیم غذایی استاندارد کتوژنیک است. یک مطالعه نشان داده است افرادی که رژیم کتوژنیک دارند ، 2.2 برابر بیشتر از افرادی که رژیم کم چربی دارند و از نظر کالری محدود هستند ، وزن کم می کنند.

این مطالعه نشان داد که کاهش مصرف کربوهیدرات باعث افزایش اکسیداسیون اسیدهای چرب و کاهش اکسیداسیون کربوهیدرات می شود ، یافته ای که انتظار می رود با توجه به سازگاری بدن با سوختی که به آن داده می شود. در طی چند روز با کاهش میزان کربوهیدرات و افزایش چربی ، غلظت کتون در خون افزایش یافته و مغز شروع به استفاده از آن به عنوان انرژی می کند. اگر قبل از کتوژنیک قند خون شما پایین بود باید در این رژیم بسیار مراقب این مسئله باشید! خوشبختانه میزان قند خون ناشتا و دو ساعت بعد زیر رنج استاندارد آمده است . هنگامی که سطح انسولین خون افت پیدا میکند بدن با سرعت بیشتری چربی ها را به عنوان منبع سوخت مورد استفاده قرار میدهد. در رژیم کتوژنیک باید کمتر از 50 گرم کربوهیدرات در روز مصرف کنید، در نهایت انرژی بدن شما تمام می شود (قند خونی که بدن می تواند به سرعت از آن استفاده کند). به دلیل رژیم کتوژنیک، بدن مقادیر زیادی آب را از دست میدهد؛ در نتیجه با از دست رفتن آب، املاح و مواد معدنی از قبیل سدیم، پتاسیم و منیزیم نیز از دست میروند.

رژیم کتوژنیک و دیابت مصرف پری ورک اوت ها نیز هیچ مشکلی برای شما پیش نمی آورند. در کتو ممکن است تمایلی به خوردن غذا نداشته باشید و کمتر با دوستان و خانواده تان غذا بخورید زیرا بیشتر منوهای وعده شام در رستوران ها، غذاهایی که حاوی 75 درصد چربی باشند را ارائه نمی دهند. رژیمی، صحیح و اصولی و بدون عوارض است که همه گروه های غذایی را داشته باشد و تا زمانی که شما با یک رژیم لاغری عادی و اصولی می توانید وزن ایده آل را کم کنید و زیبا لاغر شوید، نیاز نیست وارد رژیم هایی شوید که نمی توانید تا آخر عمر از آن الگو پیروی کنید و اگر بخواهید الگوی غذایی خودتان را تغییر دهید وزنتان دوباره بر می گیرد و حتی بیشتر از گذشته هم می شود. چربی منبع اصلی انرژی در رژیم کتوژنیک است.بنابراین مطمئن شوید که بدن خود را به اندازه کافی از آن تغذیه می کنید. درواقع کربوهیدرات ها هستند که وظیفه اصلی تأمین انرژی مورد نیاز بدن، برای سوخت و ساز را بر عهده دارند. با گذشت سال ها به عنوان یک رژیم غذایی برای کاهش چربی شناخته شد. به محض این که احساس کردید دوباره دارید اضافه وزن پیدا می کنید یا دوباره سرو کله التهابات پیدا شد دوباره رژیم کتو را شروع کنید.

خرید مواد غذایی رژیم کتوژنیک

اگر دوست دارید که این رژیم غذایی را شروع کنید اما نگران عوارض احتمالی آن هستید، این مطلب را بخوانید. مواد غذایی تخمیر شده مانند ساورکرات، کیمچی، لبنیات و کفیر نارگیل در هر نصف فنجان ۱ تا ۲ گرم کربوهیدرات خالص دارند. ضمنا مواد غذایی مختلف مورد استفاده در این رژیم ها طبقه بندی و تشریح شده و باید ها و نبایدهای مربوط به هر یک با ذکر جزئیات بیان گردیده است. برنامه غذایی رژیم کتوژنیک برای چه کسانی مناسب است ؟ مطالعات نشان میدهد که افرادی که رژیمهای کم کربوهیدرات دارند، وزن بیشتری و سریعتر از کسانی که از رژیمهای کمچرب استفاده میکنند، کاهش میدهند، حتی زمانی که رژیمهای غذایی به طور فعال کالری را محدود میکنند. مطالعات نشان داده است که افراد دارای رژیم کربوهیدراتی کم، در مقابل کسانی که چربی کمتری میخوردند؛ وزن بیشتری در شروع مدت زمان رژیم از دست دادهاند. همچنین با پیروی از چنین رژیم پر چربی، کالری بیشتری مصرف می کنید که از کاهش وزن پیشگیری می کند. این آستانه در افراد مختلف متفاوت است ، اما یک راهنمای خوب برای اکثر افراد این است که بین 5 الی 15 درصد کل کالری دریافتی روزانه آنها باید به عنوان یک نقطه شروع عمل کند.به طور معمول ، سطح کتون می تواند به هر فرد کمک کند تا محدوده ای را پیدا کند که به آنها اجازه دهد در کتوزدگی بمانند.

کتوژنیک ویکی پدیا

مغزها مانند بادام هندی برای شروع گزینه مناسبی هستند. گوشت و مرغ گزینه مناسب در رژیم کتوژنیک برای لاغری هستند. این رژیم برای بدنسازان مناسب است. است. این مواد حاوی ویتامین سی هم هستند. شما می توانید لیستی از انواع مواد غذایی پرچرب را در اینترنت پیدا کنید. از نظر علمی ، رژیم کتوژنیک در مقایسه با رژیم های کم چرب و کم کربوهیدرات نتایج بهتری نشان داده است. به همین دلیل, در این مقاله از نشریه علمی شیمی فیزیک ما میخواهیم رژیم کتوژنیک که یکی از پرطرفدارترین رژیمهای غذایی است به شما معرفی کنیم و آن را بررسی کنیم. سبزیجات فیبر دارند و استفاده از آنها معمولا می تواند مفید باشد. بطور کلی حاوی مقدار زیادی گوشت، تخم مرغ، پنیر، ماهی، آجیل، کره، انواع دانه و سبزیجات بدون نشاسته است. شام: استیک با تخم مرغ و سالاد دارچین. یک تخم مرغ کامل بخورید. تخم مرغ ها اضافه کنید. با وزن ۷۵ کیلو خوب اینجوری که تقریبا هیچی نباید بخورم چون تنها گزینه ش گوشت مرغ ماهی و تخم مرغ و سالاد ..یعنی من دو تیکه فیله کل روز میتونیم بخورم ؟ مصرف مداوم میوه و سبزیجات تازه گزینه مناسبی برای پیشگیری از یبوست در رژیمهای کتوژنیک است. برای خروج از رژیم کتوژنیک باید به نکاتی توجه کنید تا سلامت شما به خطر نیافتد.