آیا می‌توانید کتوژنیک برای لاغری (در وب) Discover؟

رژیم کتوژنیک چه رژیمی است بهتره برای یک نمونه رژیم کتوژنیک که مناسب نیازهای غذایی خاص شما هست، دنبال یک رژیم غذایی ثبتشده 9 ترفند درباره برنامه غذایی کتوژنیک ای کاش قبلاً می‌دانستید 1402 باشین. محققان آمریکایی و کانادایی در مطالعه جدیدی هشدار میدهند که «رژیم غذایی کتوژنیک» یا «رژیم کتونزا» میتواند در طولانی مدت به سلامت جسمی آسیب زده و خطر ابتلا به بیماریهایی همچون بیماری قلبی، سرطان، دیابت و حتی آلزایمر را افزایش دهد. اگر میخواهید برنامه رژیم لاغری یک ماهه داشته باشید و در این مدت زمان بتوانید تا حد زیادی وزن کم کنید و به اندام ایدهالی برسید، لازم است مطابق با رژیم غذایی پیش بروید. بعضی از منتقدان این رژیم غذایی میگویند که رژیم کتوژنیک باعث افزایش کلسترول خون و در نهایت خطر بروز مشکلات قلبی میشود. دیگران در مورد چهل روز تا لاغری چه میگویند؟ بهعنوان مثال، برخی از کاربران در انجمنهای آنلاین میگویند که میتوانند در حین شیردهی تا زمانی که کالری دریافتی خود را بالا نگه داشتهاند و مایعات زیادی مینوشند، تحت رژیم کتوژنیک بمانند.

همچنین بیمارانی که مبتلا به برخی بیماریهای عصبی مانند صرع هستند، میتوانند در پروسه درمان و با مشورت پزشک خود، از این رژیم بهره ببرند. تمام این رژیم ها در نوع خود مؤثر هستند و میتوانند جهت کاهش وزن به شما کمک کنند. رژیم کتوژنیک باعث از بین رفتن چربی های اضافه می شود با توجه به اینکه این چربی ها ارتباط نزدیکی با دیابت نوع ۲، پیش دیابت و سندرم متابولک دارند. اما از بین رژیمهای موجود کدام رژیم لاغری سریع تر و مؤثرتر و در عین حال کم خطرتر است؟ دسر شما باید زیر 100 کالری باشد و برای تهیه آن از میوههای تازه یا مقداری پودینگ کم چرب یا پودر ژله استفاده کنید. گرچه اغلب گفته می شود از مصرف چربی به خاطر کالری بالایی که دارد اجتناب کنید، اما بررسی ها نشان داده اند که رژیم کتوژنیک نسبت به رژیم های کم چرب، تاثیر بیشتری در کاهش وزن دارد.

خرید شیرینی کتوژنیک

در کتوزیس بدن از کتون ها به عنوان منبع سوخت استفاده می کند – کتون مولکولی است که در در زمان کاهش مصرف قند، در کبد و در اثر مصرف چربی تولید می شود. اگرچه مطالعات انجام شده در این زمینه کافی نبوده اما از نظر علمی می توان گفت سوختن قند و کربوهیدرات های وارد شده به بدن، باعث عدم ذخیره سازی قند در بدن می شود. یک رژیم غذایی کتوژنیک باید متشکل از 75٪ چربی، 10-30٪ پروتئین و بیش از 5٪ یا 20 تا 50 گرم کربوهیدرات در روز باشد. ماه رمضان ماه مهمانی خدا است و ماهی است که از نظر رژیم غذایی می تواند بسیار برای بدن مفید باشد. ممکن است عملیات کتوز به خوبی در بدن شما اجرا نشده باشد و از دلایل آن میتوان به استفاده نادرست از چربی و کتونها اشاره کرد. برخی از دیگر گزینههای مناسب برای میان وعده، ماست بدون چربی، پنیر کم چرب یا یک تخم مرغ آب پز سفت است، برای برنامه رژیم لاغری یک ماهه اما مطمئن شوید که چیزی را انتخاب کردهاید که قبلا در وعده صبحانه مصرف نکردهاید.

رژیم کتوژنیک چه نوع رژیمی است

فروش محصولات رژیم کتوژنیک غذاهای قندی: سودا ، آبمیوه ، اسموتی ، کیک ، بستنی ، آب نبات و غیره. بر روی غذاهای پرچرب و کم کربوهیدرات مانند تخم مرغ، گوشت، سبزیجات لبنی و کم کربوهیدرات و همچنین نوشیدنیهای بدون قند تمرکز کنید. در مورد سوالتون، اگر به قصد کاهش وزن رژیم کتو رو شروع کردید بهتره تا رسیدن به وزن دلخواه و تثبیت وزنتون، غذاهای غیرمجاز در کتوی استاندارد – از جمله عسل- رو مصرف نکنید. به این منظور که شما چربی های سالم می خورید تا چربی بسوزانید. رژیم گرفتن ممکن است کار سختی به نظر برسد، اما انتخاب رژیم غذایی کتوژنیک کار شما را راحت می کند. توجه داشته باشید که برای دسر از خامه و مواد غذایی پرچرب استفاده نکنید. به بیان دیگر شما باید یک برنامه غذایی کم کالری را دنبال کنید که در آن بخشهایی را محدود کنید، در حالی که از ویتامینها و مواد مغذی ضروری برای بدن خود استفاده میکنید. همانطور که قبلاً شنیده اید، صبحانه مهمترین وعده غذایی روز است و زمان صرف کمبود کالری نیست.

رژیم کتوژنیک برای مبتدی ها

با توجه به این موضوع میشه در کنار داشتن یک برنامه غذایی درست و سرشار از پروتئین و انتخاب نوع درستی از رژیم فستینگ، در کنار کاهش وزن و چربی سوزی، افزایش حجم عضلات رو هم تجربه کرد. در این مقاله رژیم غذایی کتوژنیک توضیح داده می شود و یک نمونه برنامه غذایی رژیم کتوژنیک برای یک هفته ارائه می گردد. با داشتن چنین برنامه غذایی برای کاهش وزن و لاغری، دردسرهای فهمیدن میزان کالری آنچه میخورید از بین میرود. شما میتوانید برای رژیم غذایی یک ماهه یا رژیم غذایی 7 روزه خود برای روزهای مختلف برنامه متفاوتی داشته باشد اما کربوهیدراتها و کالری غذا باید یکسان باشند. 70-60٪ چربی: رژیمهای کتو جایگزین کالری دریافتی از کربوهیدراتها با افزایش درصد کالری دریافتی از چربی می شوند. یک قانون کلی به منظور ورود کربوهیدراتها در روزهای آغازین بعد از رژیم کتو، عدم مصرف مواد غذایی است که بیشتر از 4 گرم شکر دارند. اطمینان حاصل کنید که هر 4 ساعت یک بار غذا بخورید تا سوخت و ساز بدن شما تأمین شود و از پرخوری در یک وعده غذایی خاص جلوگیری کنید.

لیست مواد غذایی رژیم کتوژنیک

به دلیل محدودیت کربوهیدرات در این رژیم، بدن برای تامین انرژی خود چربی را به جای گلوکز، منبع اصلی در نظر می گیرد – این فرایند کتوزیس ketosis نامیده می شود. شما میتونید این غذاها و میان وعده ها رو به میل خودتون تغییر بدین، اما باید مراقب باشید که بیشتر از ۵۰ گرم کربوهیدرات در طول روز، مصرف نکنید. اکثر افراد می توانند روزانه حداکثر 50 گرم کربوهیدرات مصرف کنند و کتوز را حفظ کنند. 5-10٪ کربوهیدرات: در رژیم کتو، میزان خالص کربوهیدرات را به 20 تا 40 گرم در روز محدود خواهید کرد. توت ها، از جمله زغال اخته، توت فرنگی،شاتوت و تمشک که در هر ۲/۱ فنجان، ۳ تا ۹ گرم کربوهیدرات خالص دارند. این رژیم لاغری 7 روزه رژیم کتوژنیک، با میانگین 20.5 گرم کربوهیدرات خالص در روز، به شما نشان میدهد که چگونه میتوانید در 7 روز وزن خود را کاهش دهید. درست است که گروه غلات و بسیاری از مواد نشاستهای و خوراکیهای حاوی کربوهیدرات را به حداقل میرسانید، اما مصرف مقدار معینی از بادام زمینی در طول روز احساس سیری طولانیتری میدهد و حسی به خوردن مکرر خوراکیها پیدا نمیکنید.

هدف از یک رژیم کتوژنیک – یک برنامه غذایی سرشار از چربی و کم کربوهیدرات – این است که با دستیابی به کتوز به شما در کاهش وزن موثرتر کمک کند. روزه گرفتن سلولهای سالم را برای وارد شدن به یک بخش آهسته و حالت بسیار محافظتی که آنها را در مقابل عوارض سمی حاصل از داروهای ضد سرطانی محافظت می کند، در حالی که حساسیت انواع مختلف سلول های سرطانی به این درمان های 11,12,17. این کشف نشان می دهد که یک مداخله تنها در رژیم غذایی به طور بالقوه می تواند به مسائل مختلف و به همان اندازه مهم در درمان سرطان کمک کند. قانون این رژیم این است که مصرف کربوهیدرات کم، مصرف چربی زیاد و پروتئین به اندازه باشد. پروتئین در رژیم کتوژنیک حدود 20 درصد و کربوهیدرات تنها 5 درصد انرژی مورد نیاز شما را تامین می کنند. توجه داشته باشید که در رژیم غذایی عاملی محدود کننده مواد غذایی مقوی برای بدن نیست تنها باید از مواد غذایی که کالری کمتری دارند، استفاده شود.

تنها کافی است برنامه روز را مشخص کنید و در طول روز متناسب با میزان آن غذا بخورید. قبل از شروع برنامه رژیم غذایی کتوژنیک، مهم است بدانید که برای دور نگه داشتن خود از غذاهایی با کربوهیدرات بالا و دستیابی به اهداف کاهش وزن خود در پنج هفته چه چیزهایی را باید از سوپرمارکت بخرید. این نوع برنامه غذایی برای رژیم لاغری دخترانه نیز توصیه میشود که به تناسب اندام خانمهای جوان کمک بسیاری میکند. تا اواخر ۱۹۳۰ رژیم کتوژنیک مایو کلینیک جهت درمان بزرگسالان و همچنین کودکان مبتلا به صرع مورد استفاده قرار داشت.با این حال در سال ۱۹۳۸ اولین داروی ضد تشنج به نام فنی توئین عرضه شد و بسرعت داروهای دیگری نیز به دنبال آن معرفی شدند. این خاصیت نارگیل میتواند به افرادی که به ناتوانی در تحمل لاکتوز مبتلا هستند، در دریافت کلسیم و منیزیم کمک کند. اما اگر رژیم کتوژنیک دارید؛ معمولاً باید بین روزهای دوم تا ششم بدنتان به این حالت وارد شود.اگر قبلاً با محدود کردن مصرف کالری و کربوهیدرات به کتوز رسیده باشید؛ روزه چربی به شما کمک می کند تا به سرعت به کتوز مبتلا شده یا سطح کتون در بدنتان زیاد شود.روزه چربی چگونه به شما در کاهش وزن کمک می کند؟

آموزش غذای کتوژنیک

اگر هدف شما جلوگیری از افزایش وزن و لاغری است، غذاهایی را انتخاب کنید که تعداد کالری مناسب را برای حفظ وزن شما تأمین کنند. دکتر اکس در این مورد بیشتر توضیح میده و میگه: «ممکنه بعضی افراد کالری رو به عنوان یک ابزار مفید قلمداد کنن تا بیشتر از روی خوراکی هایی که میخورن کنترل داشته باشن. صبحانه شما باید از کربوهیدرات و پروتئین تشکیل شود تا سطح انرژی شما در طول روز بالا بماند و اشتهای شما کنترل شود. توجه داشته باشید که بسته به جنسیت، وزن، سطح فعالیت و نیازهای غذایی خاص، این غذاها میتونن به میزان قابل توجهی تغییر پیدا کنن. چه رژیم غذایی خوبی برای لاغری معده ممکن است انواع کردیم، خوردن آجیل! معایب: یکی از مضرات این رژیم این است که مصرف برخی از منابع سالم کربوهیدرات ها مثل موز و سیب زمینی را محدود می کند. پروتئین یکی از مواد مغذی بدن است که برای سلامت قلب، عضله سازی، ترمیم پوست و مو نیز مفید است، از این رو در رژیم پروتئین برای لاغری سلامت آنها تامین می شود. کاهش اشتها-کاهش وزن-کاهش دیابتبسیاری از موارد در حال حاضر در دست تحقیقا است به عنوان مثال رژیم کتوژنیک در کنترل قند خون در دیابت بتازگی مورد بررسی جامع قرار گرفته است.در سایت آردایت نیز در بعضی موارد خاص رژیم کتوژنیک را که جهت لاغری سریع یا بیرون آمدن از استپ وزن و درمان چاقی تجویز شده است این مزایا دیده شده است.

This c​on te nt was cre​at ed by GSA᠎ Conte​nt Gener ator Demov᠎er​si᠎on.