آغاز ثبت‌نام مرحله استانی «مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران» در کردستان



/کردستان سرپرست معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی کردستان کردستان از آغاز ثبت‌نام مرحله استانی دوازدهمین دوره «مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران» در کردستان خبر داد گفت: مهلت ثبت نام در این دوره از مسابقات تا ۱۵ آذرماه است.

مهدی ورمزیار، در گفت‌وگو با ، اظهار کرد: ثبت‌نام مرحله استانی دوازدهمین دوره «مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران» به همت سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی کردستان از امروز، ۲۰ آبان‌ماه در سطح استان آغاز شد.

وی با اشاره به اعلام فراخوان این دوره از مناظرات دانشجویی در سطح دانشگاه‌های مختلف استان افزود: در این دوره از جشنواره تیم‌های دانشجویی از دانشگاه‌های سراسر استان کردستان می‌توانند مشارکت داشته باشند.

سرپرست معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی کردستان، با اشاره به استقبال دانشجویان استان از برگزاری مسابقات مناظرات دانشجویی در ۱۱ دوره قبلی بیان کرد: امیدواریم با مشارکت‌ دانشگاه مختلف استان زمینه حضور هرچه بیشتر دانشجویان فعال کردستان در این دوره از مسابقات فراهم شود.

وی هدف از برگزاری این مناظرات را ارتقای فرهنگ گفت‌وگو، یادگیری، تحمل مخالف، فهم و تجربه اصول علمی یک مناظره ذکر کرد و افزود: خوشبختانه طی ادوار مختلف این مسابقات و علیرغم طرح مباحثی چالشی، به خوبی شاهد رعایت این اصول بوده‌ایم.

ورمزیار ادامه داد: موضوعات مناظره در حوزه‌های علمی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، پس از ثبت‌نام به تیم‌ها اعلام می‌شود و تیم‌ها گزاره‌های مورد نظر خود و اینکه به عنوان موافق یا مخالف مذاکره کنند را مشخص کرده و در اختیار دبیرخانه اجرایی مناظرات قرار می‌دهند.

وی عنوان کرد: در هر مسابقه، دو گروه چهار نفره در حضور رئیس جلسه و هیئت داوران به مناظره و رقابت می‌پردازند، هر گروه متشکل از چهار نفر عضو دانشجو در کلیه مقاطع است و گروه می‌تواند یکی از اساتید خود را به‌عنوان سرپرست معرفی کند که این مورد اختیاری است.

سرپرست معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی کردستان به اهدای جوایز ارزنده به تیم‌های برتر مرحله استانی اشاره و خاطرنشان کرد: تیم‌های برگزیده استانی دوازدهمین دوره «مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران» به مرحله کشوری راه خواهند یافت.

وی در پایان یادآور شد: دانشجویان علاقه مند جهت ثبت‌نام در این دوره از مناظرات دانشجویی می‌توانند با شماره تماس‌های ۰۹۳۰۷۰۵۰۳۸۲ و ۲۱ داخلی ۰۸۷۳۳۲۸۷۵۱۶ سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی استان کردستان تماس حاصل کنند.

انتهای پیام