۴ جهاد مقدس را بشناسیم/ برای جهاد باید هزینه داد


/گلستان رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی گلستان با بیان اینکه در آمارهای رسمی جهانی «اقتصاد» ایران در رده ۲۱ قرار دارد، گفت: قدرت خرید و تولید ناخالص ملی دو شاخصه اصلی مدنظر در اقتصاد جهانی است.

به گزارش ، حسن خان‌احمدی عصر امروز دوشنبه ۲۲ مردادماه ۱۴۰۲ به مناسبت روز خبرنگار با حضور در خبرگزاری دانشجویان ایران () با رئیس و معاون جهاد دانشگاهی گلستان، سردبیر و خبرنگاران در استان دیدار و اظهار کرد: در طول بیش از ۴۰ دهه انقلاب چهار بار از کلمه «جهاد» در جهادهای سازندگی، خودکفایی، دانشگاهی و تبیین استفاده شده است.

وی با بیان اینکه وظایف جهاد دانشگاهی همه «تکلیف» است، ادامه داد: معنای واقعی «جهاد» را در میادین جنگ دیده‌ایم و کارهای جهادی برای جبران عقب ماندگی‌ها بوده و متولیان باید تبعات آن را به جان بخرند.

۴ جهاد مقدس را بشناسیم/ برای جهاد باید هزینه داد

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی گلستان قدرت ایران را در همه زمینه‌ها به خصوص زمینه اقتصادی بسیار بالا دانست و افزود: در آمار سازمان‌های جهانی از بین حدود ۲۰۰ کشور دنیا که بیش از ۱۹۰ کشور عضو سازمان ملل هستند، رتبه ایران در اقتصاد رده ۲۱ است.

وی قدرت خرید و تولید ناخالصی ملی را دو شاخصه اصلی مدنظر در اقتصاد جهانی عنوان و خاطرنشان کرد: معیار سازمان‌های جهانی برای ارزیابی وضعیت اقتصادی، زباله‌گردها، مهاجران و دیگر آیتم‌های اجتماعی نیستند بلکه مؤلفه‌های قدرت ایران در عرصه جهانی متفاوت است که تکنولوژی، ایدئولوژی و دیگر ویژه‌گی‌ها ارجح‌تر از تحریم دلار و تأثیرات ناشی از آن است.

۴ جهاد مقدس را بشناسیم/ برای جهاد باید هزینه داد

خبرنگاران سربازان نظام در همه عرصه‌ها

خان‌احمدی خبرنگاران را سربازان نظام مقدس جمهوری اسلامی در همه عرصه‌ها برشمرد و گفت: میدان جنگ از حقیقی به مجازی تغییر یافته و در اینجا نقش خبرنگاران بیشتر مشهود بوده که مقام معظم رهبری بر اهمیت فضای مجازی بارها تأکید کرده است.

وی پرداختن همه جانبه به کارهای فرهنگی را لازمه خروج از بحران فرهنگی کنونی عنوان کرد و گفت: باید همانند دوره‌های فعالیت «امور تربیتی» فعالیت‌ها در این حوزه زیربنایی باشد.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی گلستان با بیان اینکه دانشگاه جامع علمی کاربردی از مهمترین مراکز آموزش عالی است، تصریح کرد: این دانشگاه توانایی‌های بالقوه‌ای را در ارتقای بهره‌وری بدون توجه به ارتقای مدرک و آموزش گام به گام و پودمانی دارد که در سایر دانشگاه‌ها به این موضوع توجه نمی‌شود.

وی بر تداوم فعالیت این دانشگاه با توجه به توسعه و پیشرفت کشور و نیاز جامعه تأکید کرد و افزود: به سمت تغییر کاربرد دانشگاه علمی کاربردی رفته‌ایم تا آموزش‌های اشتغال‌زایی را در اولویت قرار دهیم.

انتهای پیام