۲۳ شهید و زخمی از کارمندان آنروا در بمباران رژیم صهیونیستی در رفح



آژانس امداد و کار سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) اعلام کرد در پی حمله رژیم صهیونیستی به مرکز توزیع کمک‌ها در شهر رفح واقع در جنوب غزه یکی از کارمندان این سازمان شهید و دستکم ۲۲ تن دیگر زخمی شدند.

به گزارش ، «فیلیپ لازارینی» کمیسر کل آنروا امروز چهارشنبه اعلام کرد ارتش رژیم صهیونیستی پس از آن اقدام به این بمباران کرد که مختصات مراکز آنروا را دریافت کرد.

وی افزود: ارتش رژیم صهیونیستی مختصات تمامی تاسیسات ما را در نوار غزه از جمله تاسیساتی که امروز در رفح بمباران کرد، به دست آورده است.

شهر رفح در حالی هدف جدیدترین و مرگ‌بارترین بخش از جنایت نسل‌کشی رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان قرار دارد که هزاران آواره فلسطینی از شمال نوار غزه به این شهر پناه آورده‌اند.

آنروا اعلام کرد از زمان حمله رژیم صهیونیستی به غزه تاکنون دستکم ۱۶۵ تن از کارمندان این سازمان به شهادت رسیده و بیش از ۱۵۰ تاسیسات آن از جمله مدارس به طور کامل تخریب شده‌اند.

در همین راستا، هماهنگ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل در غزه خواهان تامین امنیت تیم‌های امداد رسانی و توقف جنگ غزه شد.
از سوی دیگر، کاردار مدیر آنروا درباره تبعات جنایت‌های رژیم صهیونیستی در جنگ غزه اعلام کرد دستکم ۱۰ هزار کودک حداقل یکی از والدین خود را از دست داده است.

وی افزود ارزیابی‌ها نشان می‌دهد ۱۷ هزار  کودک در نوار غزه جدا از والدین خود مانده‌اند.

بیش از ۵ ماه است که ارتش رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر مناطق مختلف غزه را هدف حملات خود قرار داده و بر اثر آن علاوه بر تخریب گسترده، هزاران فلسطینی شهید و زخمی شده‌اند.

انتهای پیام



منبع