نیروهای اعزامی به اوکراین با سرنوشت ارتش ناپلئون دچار خواهند شد



متحدان پوتین به امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه هشدار دادند که هرگونه نیروی اعزامی به اوکراین به سرنوشت ارتش ناپلئون بناپارت دچار خواهند شد.

به گزارش ، ویاچسلاو ولودین، رئیس مجلس دومای دولتی روسیه و متحد نزدیک پوتین عنوان کرد که ماکرون، خود را به جای ناپلئون می‌بینید.

او گفت: ماکرون برای حفظ قدرت شخصی خود نمی‌تواند به هیچ راه دیگری به جز راه‌اندازی جنگ جهانی سوم فکر کند. ماکرون قبل از اینکه چنین اظهاراتی را بیان کند، باید به خاطر بیاورد که سرنوشت ناپلئون و سربازانش چه شد.

وی تصریح کرد: ششصدهزار تن از این سربازان (پس از حمله به روسیه) کشته شدند.

دیمیتری مدودف، معاون رئیس شورای امنیت روسیه نیز با اشاره به صحبت‌های ماکرون عنوان کرد که وارثان ناپلئون به دنبال انتقام‌جویی بوده و صحبت‌هایی به شدت خطرناک انجام می‌دهند.

ماکرون روز دوشنبه و پس از میزبانی از نشست رهبران اروپایی در پاریس به خبرنگاران گفته بود: امروز هیچ اتفاق‌نظری برای اعزام نیروها، به‌شیوه‌ای رسمی، وجود ندارد. اما از نظر پویایی، ما نمی‌توانیم چیزی را حذف کنیم. ما هر کاری که لازم است انجام خواهیم داد تا از پیروزی روسیه در این جنگ جلوگیری کنیم.

رئیس‌جمهور فرانسه گفت: ما باید وضعیت را بررسی کنیم و متوجه باشیم که امنیت‌جمعی ما در خطر است. ما باید سریع‌تر عمل کنیم. روسیه نباید پیروز شود، نه فقط به خاطر اوکراین، بلکه به این خاطر که ما با انجام این کار، امنیت‌جمعی خود را برای امروز و آینده تضمین می‌کنیم.

آمریکا، انگلیس، آلمان، سوئد، ایتالیا و اسپانیا نیز پیش‌تر در واکنش به اظهارات رئیس‌جمهور فرانسه گفته بودند قصد انجام دادن این کار را ندارند.

انتهای پیام



منبع