مقاومت فلسطین با یورش نیروهای اشغالگر به اردوگاه نور شمس مقابله کرد



نیروهای مقاومت فلسطین با منفجر کردن بمب دست‌ساز در نزدیکی نیروهای پیاده‌نظام ارتش رژیم صهیونیستی، با یورش شامگاه دوشنبه آنها به اردوگاه نور شمس در شرق طولکرم مقابله کرده و با آنها درگیر شدند.

به گزارش ، منابع شبکه خبری المیادین در کرانه باختری اظهار کردند: یورش اشغالگران به طولکرم و اردوگاه نور شمس که پس از یورش مشابه روز گذشته انجام شد، از نظر تعداد خودروهای زرهی، بولدوزها، پهپادهای جاسوسی و استقرار گسترده و همزمان در چندین منطقه بسیار بزرگ بود.

یک منبع افزود: درگیری‌های شدید در اردوگاه نور شمس به ویژه در محله «المسلخ» ادامه دارد و اشغالگران این محله را به محاصره خود درآوردند.

منبع یاد شده در ادامه تاکید کرد: اشغالگران با بولدوزرهای خود شروع به تخریب زیرساخت‌های محله «المنشیه» در این اردوگاه کردند.

همچنین نیروهای مقاومت فلسطین، با بمب دومی اشغالگران را در نزدیکی میدان «المحاکم» در شهر طولکرم هدف قرار دادند که در نتیجه آن اشغالگران استحکامات خود را به شهر آوردند.

دیگر منابع المیادین گزارش دادند، اشغالگران تک‌تیراندازهای خود را بر بالای برخی ساختمان‌های واقع در اطراف اردوگاه نور شمس مستقر کرده و با یورش به خانه‌های شهروندان فسلطینی، اثاثیه داخل آنها را تخریب کردند.

منابع مطبوعاتی اظهار کردند، اشغالگران در یورش به خانه‌های شهروندان در اردوگاه نور شمس با آنها درگیر شدند که در نتیجه آن یک جوان فلسطینی زخمی شد.

اردوگاه نور شمس در شمال غرب کرانه باختری و در فاصله سه کیلومتری شرق شهر طولکرم و ۳۰ کیلومتری جنوب غرب اردوگاه جنین واقع است، در محله «الدمج» این اردوگاه نیروهای پیاده‌نظام دشمن هنگام یورش با بمب دست‌ساز هدف قرار گرفتند.

منابع المیادین اعلام کردند که اشغالگران مانع از ورود خودروهای آمبولانس به داخل اردوگاه شدند.

بامداد امروز اشغالگران همچنین به شهرک «بیتونیا» در غرب رام‌الله و نیز شهر الخلیل در کرانه باختری اشغالی یورش برده و چند شهروند فلسطینی را بازداشت کردند.

پیش از این نیز درگیری‌های مسلحانه شدیدی میان نیروهای مقاومت فلسطین و اشغالگران در میدان اردوگاه جنین از چندین محور شکل گرفت.

منابع المیادین اعلام کردند، اشغالگران از ایست الجمله به شهر جنین یورش برده و ایست‌ها و مانعی را که نیروهای مقاومت در ورودی غربی اردوگاه قرار داده بودند، برچیدند. آنها از ورودی مقیبله استحکامات گسترده‌ای شامل بولدوزرهای نظامی را وارد شهر جنین کرده و طبق اطلاعات به دست آمده آنها بیمارستان «ابن سینا» را نیز محاصره کردند.

رسانه‌های داخلی فلسطین از یورش اشغالگران به دو شهر الخلیل و طوباس و شهرک «میثلون» در جنوب جنین و تیراندازی نیروهای مقاومت به سمت آنها خبر دادند.

پیش از این گردان‌های القدس-تیپ جنین ویدیویی از یک سرباز صهیونیست را به اشترک گذاشتند که در محله الدمج در کمین نیروهای مقاومت گرفتار شد و از فاصله صفر هدف قرار گرفت، همزمان نیروهای مقاومت فلسطین با بمبی دست‌ساز اشغالگران را هنگام یورش‌شان به اردوگاه بلاطه در شرق نابلس هدف قرار دادند.

همچنین منابع المیادین تاکید کردند: اشغالگران در یورش خود به اردوگاه «بلاطه» با مقاومت شدید و انفجار بمب‌هایی دست‌ساز مواجه شده و در نتیجه آن مدت کوتاهی پس از یورش، با سرعت عقب‌نشینی کردند.

بر اساس اطلاعات موجود، نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی به اردوگاه دیر عمار در غرب رام‌الله نیز یورش بردند و یک جوان فلسطینی در درگیری‌ها برای مقابله با اشغالگران در شهرک «سعیر» در شمال الخلیل به ضرب گلوله آنها زخمی شد.

تیپ طولکرم، شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین اعلام کرد که نیروهایش در خیابان الشهدای محله المنشیه با بمبی دست‌ساز یک خودروی زرهی سنگین ارتش رژیم صهیونیستی را از کار انداختند.

انتهای پیام



منبع