مساجد باید به دوران صدر اسلام باز گردند



/قم عضو هیئت علمی پژوهشگاه امام صادق(ع) گفت: اگر به تاریخ صدر اسلام مراجعه کنیم، مجموعه فعالیت‌های دینی، عبادی، اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و نظامی در مساجد انجام می‌شد که امروز نیز نیازداریم به آن دوران بازگردیم.

حجت الاسلام والمسلمین علی رفیعی عضو هیئت علمی پژوهشگاه امام صادق(ع) امروز دوشنبه ۳ دی‌ماه در حاشیه بازدید از سومین نمایشگاه مسجد جامعه پرداز، اظهار کرد: در این نمایشگاه مسجد به عنوان محور در راستای جامعه‌سازی معرفی شده است.

وی با اشاره به اینکه این نمایشگاه مجموعه کامل، جامع و مفید است، مطرح کرد: این نمایشگاه به منظور ارائه یک طرح نظری برای آینده مفید است.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه امام صادق(ع) با بیان اینکه تبیین نقش امام محله در جامعه اهمیت بسیاری دارد، عنوان کرد: در گام نخست انقلاب اسلامی در بخشی از محورها مساجد بسیار درخشان ظاهر شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه باید محتواهای نمایشگاه هرچه سریع‌تر پیاده‌سازی شود، خاطرنشان کرد: نقش محوری مساجد در گام نخست انقلاب اسلامی باید به اطلاع مردم برسد.

رفیعی با بیان اینکه مسجد یک پایگاه دینی، قدیمی و سابقه‌دار است، تصریح کرد: اگر به تاریخ صدر اسلام مراجعه کنیم، مجموعه فعالیت‌های دینی، عبادی، اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و نظامی در مساجد انجام می‌شد.

وی با اشاره به اینکه امروز باید به آن حالت بازگردیم، یادآور شد: امامان جماعت نیز باید با این نگاه به مساجد نگاه کنند و مردم را در این محور اساسی گردهم بیاورند.

انتهای پیام