محبت امیرالمومنین(ع) نجات‌دهند مسیر زندگی است



/خراسان رضوی رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی گفت: اگر کسی از امام فاصله گیرد مسیر زندگی‌اش خلاف صراط مستقیم پیش خواهد رفت؛ لذا محبت امیرالمومنین(ع) نجات دهنده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد شریفانی ۴ بهمن ماه، در افتتاحیه سومین جشنواره علمی، فرهنگی و هنری امامت و مهدویت که در مجتمع شهدای سلامت برگزار شد اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی به برکت امام هشتم(ع) مفتخر به اهتمام به مسئله امامت است.

وی افزود: ماه رجب، ماه امامت است و امید است سال آینده محور جشنواره امامت و مهدویت حول محور امام هادی(ع) باشد تا دو میراث‌ امام هادی(ع) به یادگار بماند. میراث اول، زیارت جامعه کبیره که تبیین‌کننده امامت عامه است و حدود ۴۰۰ وصف در خصوص جایگاه امامت به عنوان اصل محوری دین در آن آمده است.

رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: در زیارت جامعه کبیره ۱۲ شاه کلید از اوصاف امامت تبیین شده است. ما هر چه داریم به برکت امامت داریم و لذا اگر در امر مودت کم و کاستی به خرج دهیم همان‌قدر که در این امر غفلت کنیم سیلی می‌خوریم.

شریفانی ابراز کرد: زیارت و میراث دوم از امام هادی(ع) مربوط به روز عید غدیر است که بسیار غریب‌تر از زیارت جامعه کبیره است. در این زیارت نیز به حدود ۴۰۰ صفت در وصف امیرالمومنین(ع) اشاره شده است و امام هادی(ع) ۲۰ آیه قرآن را در وصف امیرالمومنین (ع) در این زیارت بیان فرمودند.

رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: معرفی امیرالمومنین(ع) از زبان امام هادی(ع) در این زیارت خاصه که حتی بسیاری از خواص هم از این زیارت غفلت کرده‌اند به زیبایی انجام شده است.

وی گفت: اگر کسی دستش در دست امام باشد جهت زندگی او سالم است و اگر کسی از امام فاصله گیرد مسیر زندگی‌اش خلاف صراط مستقیم پیش خواهد رفت؛ لذا محبت امیرالمومنین(ع) نجات دهنده است.

شریفانی افزود: وظیفه موسسه امامت و مهدویت این است که در امر امامت جلسات تبیینی و ترویجی برگزار کند، چراکه امر امامت امر فاخری است و دامنه آن تا عالم قیامت گسترده است.

انتهای پیام



منبع