مادران غیرشاغل روستایی و عشایری لرستان دارای سه فرزند و بالاتر رایگان بیمه می‌شوند



/لرستان مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری لرستان گفت: مادران غیرشاغل روستایی و عشایری استان دارای سه فرزند و بالاتر، به صورت رایگان بیمه می‌شوند.

فریبا ولی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار بیان کرد: در راستای اجرای ماده ۲۱ قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده، مادران غیرشاغل روستایی و عشایری که دارای سه فرزند و بیشتر هستند، به‌صورت رایگان در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر تحت پوشش بیمه اجتماعی قرار می‌گیرند.

وی افزود: مرحله نخست پیش ثبت‌نام بیمه رایگان مادران غیرشاغل روستایی و عشایری دارای سه فرزند و بیشتر تا ۳۰ فروردین سال‌جاری بود.

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری لرستان اضافه کرد: با توجه به این‌که متقاضیان بیشتری خواهان استفاده از این طرح بودند، به وسیله مکاتباتی که با صندوق بیمه روستایی کشور در خصوص تمدید زمان ثبت‌نام انجام شد، خوشبختانه موافقت این مجموعه را به دست آوردیم.

این مسئول با بیان این‌که این زمان تا پایان اردیبهشت تمدید شده است، یادآور شد: مشمولین می‌توانند با مراجعه به دفاتر کارگزاری یا مراجعه به سایت www.roostaa.ir  نسبت به ثبت اطلاعات خود اقدام کنند.

ولی‌پور تصریح کرد: با توجه به اولویت‌بندی ثبت‌نام مشمولین از سوی ستاد ملی جمعیت، مرحله پیش ثبت‌نام نخست مربوط به مادرانی است که تاریخ تولد فرزند سوم و بالاتر ایشان از تاریخ اول فروردین سال ۹۶  به بعد باشد.

وی اظهار کرد: مادران می‌توانند با ثبت‌نام در این طرح از مزایای صندوق بیمه‌ کشاورزان از جمله بازنشستگی، از کار افتادگی کلی، بازماندگان و نقل و انتقال سوابق بهره‌مند شوند.

انتهای پیام



منبع